¡Ay!

Jag var verkligen jätteduktig och satt och pluggade spanska till jag var färdig med de uppgifter jag fått. Fyra timmar satt jag nerkörd i boken!
Eller ja, inte i sträck såklart. Men det återkommer vi till. Vart tvungen att ta en powernap på ca 2 timmar efter Rickard åkt till jobbet, väl behövt! Var till Competens på "Högskoleprov-förberedelse-kurs" kl 17, kändes faktiskt väl värt besväret! Har en massa gamla prov att repa med nu så ska fanimej vara king den 2a april!

Sedan så hade jag the dreaded Spanskalektionen. Och var inte farligt alls. Jag minns mer än jag tror!
Så har fler uppgifter till nästa veckas lektion att göra nu. Ska försöka att inte skjuta upp dem till dagen innan :P

Men - åter till mitt not-so-comitted pluggande på förmiddagen. Fördelen för mig med att plugga för mig själv hemma är att jag inte pluggar hela tiden. För om jag får någon distraherande tanke, typ "undrar om någon bloggat något intressant" eller "undrar om det hänt något kul på facebook", så kollar jag bara det på en gång så är det ur världen sen - jag kan plugga vidare med bra mycket mer fokus än om jag t.ex. hade suttit i biblioteket i skolan och bara fastnat i de tankarna eftersom jag inte har något utlopp för dem. Men oftast är det mer triviala saker än facebook, typ att jag filosoferar en massa och kommer på något skitsmart som jag bara måste dela med mig av - då kan jag göra det på en gång och slipper sitta och låtsasläsa i böckerna och bara tänka att jag inte får glömma bort dendär smarta grejen.
Ni förstår kanske hur jag menar?

Idag så var distraktionen undrar om det kommit upp något nytt på hemnet?
Och det hade det! En toppenlägenhet, med guldläge, fint skick, bra pris.
Så jag sket i att Rickard låg och sov, utan ringde på en gång till mäklaren och bokade visning. Senare när han vaknat så bokade vi även tid med banken innan visningen så vi vet hur de skulle funka ekonomiskt ifall vi vill köpa den.
JAG ÄR KLAD, KLAD CATHERINE!

Skulle vara en väldigt bra första-köpes-lägenhet, eller helt enkelt ett billigare boende så man snabbare kommer upp med sparkapital för att köpa hus i framtiden. Jag hoppas verkligen att den är i lika fint skick som bilderna antyder, och att ingen annan vill ha den lika mycket som jag (vi? Rickard verkar inte så peppad än) vill!
Tyvärr är det hela två veckor till visning så gissa om jag kommer gå i taket innan dess... ¡AY AY AY!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0