kuckeli-ku*

Jag är lite arg. Larmet gick 6 imorse, kom upp ur sängen typ kvart-20 över.
Är inte kapabel att äta frukost så tidigt, men fick i mig lite yoghurt. Borsta tänderna, ut och skrapa rutor på bilen. Åkte från parkeringen kvart i 7.
Fick stå utanför Ford och vänta en stund innan de öppnar dörrarna. Gick in, lämnade nyckel, sa vad som var fel på bilen.
Går ut och sätter oss i lillforden och börjar rulla ut från parkeringen.
Då kommer mekanikern vi precis pratat med och joggar fram till oss.

"Vi kikade i bokningskalendern och ni har ju tid imorgon?"

Det fick Rickard höra på vägen hem kan jag säga. Jag är INTE en morgonmänniska. Och nu har jag precis förlorat en utmärkt sovmorgon... för att han blandat ihop datumen.
Visserligen så har jag en del av skulden också, eftersom det var uppskrivet i kalendern imorgon. Och jag har kollat i den kalendern många gånger senaste dagarna.

Antar att vi var så ivriga båda två att få det gjort så vi helt enkelt antog att den 2:a är den andra dagen i veckan?
Jag vet inte..

Kan hur som helst inte lägga mig och sova nu. För det första, jag blir jättepigg när jag kör bil.
För det andra, så måste jag verkligen plugga mer spanska så jag är redo för action ikväll. Så skulle jag försöka lägga mig och sova nu så skulle jag bara ligga och tänka för mycket på spanskan och oroa mig.
Bättre att få skiten gjord nu så kan jag lägga mig om någon timme och sova ut litegrann. Ellerhur? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0