vårstädat

Efter några timmars slit och släp så är det nu vårfint i lägenheten! :)
Började med att jag bara tänkte byta gardiner, så var det lite dammigt och jävligt så var lika bra att dammsuga innan, och så börjades det...
Byta sängkläder, dammtorka, möblera om lite... men det var det värt!

Har faktiskt planerat sen gardinerna från Ellos kom på posten att göra ett ryck här hemma.
En liten make-over för vardagsrummet är nu så gott som klar - fattas bara en ny matta. Men tänkte försöka lösa det den ekonomivänliga vägen och kolla om inte mamma har en matta som vi skulle kunna få.
Om minnet inte sviker mig totalt så har de en ryamatta som ligger nere i källaren och gömmer sig.
Ni ska få se varför det behövs...

Kan börja med att visa hur gardinerna i sovrummet blev! Jag som gått på om hur speciella dom är ;)


Personligen, nöjd som fan! Funkar inte med mönstrade gardiner till dessa tapeter, och har svårt att bestämma en annan färg än svart som inte skulle sticka ut för mycket.


Vardagsrumsgardinerna var över förväntan faktiskt! Köpte dom mest för priset, men det blev mighty fine :)






Även lampskärmarna är nya, såg dom på citygross och bestämde mig för att det skulle vara asgrymt eftersom vi har LED-lampor. Hade jag rätt eller hade jag rätt? :)



Och här är boven i dramat: kuddarna (kuddfodralen, tur för Ellos att jag hade kuddar som passade!) och filten som kom med "på köpet".



Som ni förstår så passar dessa inte riktigt med de kuddar jag hade innan, men har känt ett tag att det är dags för förändring. Så...









... jag var ute och fyndade i lite fler nya kuddar!

Som det syns så skär sig mattan ganska bra mot övriga soffgruppen nu. Så jag ska slå en pling till kära mor och se om de inte har en beige/creme/grå matta som de inte använder :)

Men, nu får ni vara nöjda med dessa fina bilder. Jag ska sätta mig på soffan och bara andas. Och besöka Wisteria Lane igen, såklart.
HA DET BRAAA <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0