Lön, kaos, och Valbo.

Igår, trillade min lön in. Idag Rickards. Bockade av alla räkningar och hade sedan pengar över. (Häpna, det händer aldrig.)
Jag skulle till Valbo idag, möta Ida där, handla på systemet mm. Så jag gick ut och skrapade bilen. Tänkte jag.
Kom ut till bilen, låste upp. Dörren har frysit fast. MMkay, provar bryta upp den med en hävstång (läs lägenhetsnyckel) och det händer ändå inget. Går till passagerarsidan, gör samma sak. Dörren öppnas. Larmet går. OJ!?

SÅ jag stänger dörrjäveln, trycker på lås-knappen på fjärren, och bilen blir tyst. Provar öppna dörren igen. Larmet går. Stänger, trycker på lås-knappen. Låser upp. Larmet går. Osv, typ fem gånger. Sen när jag låser, spanar in genom rutan så ser jag att bilen inte blir låst? Vafan..? Så jag går upp, hämtar reservnyckeln (ifall batteriet i fjärren blivit dåligt...) och jag hade nog rätt för med reserven fungerade det klockrent.

Så jag sätter mig i bilen och åker till Valbo (med reservnyckel, eftersom jag la org. nyckeln i jackfickan och inte tänkte mer på det). När jag sen har parkerat i Valbo, ska ta ur nyckeln, så sitter den fast. Det går att dra ur den, till sista hacket på nyckeln (för er som vet hur Ford-nycklar ser ut) men där tar det tvärstopp. KUL!
Ringer till Rickard och panikar lite, sen blir jag mest förbannad för att jag aldrig kan ha en bil som inte krånglar. Så jag ger mig fan på att få ur nyckeljäveln och då går det, till sist.
Lagom till Ida kommer.
Undersöker nyckeln och ser att den är nytillverkad och oanvänd så den har inte slitits in än, det är en rejäl kant där det egentilgen ska vara slätt. Så det var inget värre med det.

Jag, Ida, Danne och hans kompis.... Glenn? Vetinte, aldrig sett karln förr. Anyway, vi går in i Köpis, splittrar oss efter Dressman och jag och Ida styr raka vägen till Scorett, vart annars? Där har dom REA på Tiamo-skor. Ida som senast imorse lovade både sig själv och sin mamma att inte köpa mer skor, eftersom hon köpte 3 par förra månaden. Jo pyttsan. Vi köpte ett varsit par, och det var så skööööönt! Som en hål jag haft sen i somras fylldes. Köpa skor... ahhh.. så underbart!
Har ju dessutom spanat på dom jag köpte sen dom kom till butiken (I SOMRAS) och nu var det nedsatt från 750 till 499... man måste ju klippa till?
Dom är ju dessutom skiiiitsnyggaaaa! Ellerhur?




Åh, jag är så kär!

Hursomhelst... Bytte sedan ut batterierna i fjärren hos Klockmaster, sen strosade vi mest runt. In på IKEA en sväng sen bar det av hemåt igen. Använde reservnyckeln då med, för att slita in den då, och när jag tog ur nyckeln hemma gick det hur bra som helst. Asskönt!

Har sedan suttit och klurat lite på hur mkt pengar jag kan tänkas få nästa månad, med lön och Aktivitetsstöd från UGA, och hamnar på över 7000! LOVELY! :D

Nu ska jag sätta mig i soffan och njuta av mina underbara skor :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0