Nytt.

Hejhopp nu har det varit paus ett bra tag. Men jag har faktiskt flyttat :)
Egen (nästan) lägenhet, ny stad, lite ny inredning. Helt underbart!

Flyttdagen var ett ständigt kaos. Vart inte många pussar den dagen inte.
Började med att vi låg kvar i sängen och pratade, så vi gick upp en timme senare än planerat. Sen så for Rickard iväg till Gävle för att hämta flyttbil och så kom pappa och började lasta i lite smått i Passaten. Sen medans han och jag väntade på flyttbilen så kom pappa på att han kanske kunde låna firmans lätta lastbil så att vi skulle slippa två vändor med Rickards firmabil. Vilket ju kändes ganska underbart just då.

Så pappa ringde litegrann men fick inte svar nånstans så där slocknade den förhoppningen. Precis då kom honung tillbaks med bil och föräldrar så vi började bära ner möbler, kartonger, klädsäckar, you name it! Fyllde lastbilen sakta men säkert. Så när det började se fullt ut, och vi tänkte att det skulle behövas ännu en vända, ringde pappas telefon. Då hade dom vaknat (det var ju trots allt lördag) och efter några ordbyten fick vi klart att vi kunde hämta EIABs bil :)

Så jag och pappa åkte iväg och hämtade den, sen lastades resten av lägenheten in i den bilen. Det vart bara halvfullt vilket var väldigt passande eftersom min kära far var snäll nog att sponsra ett IKEA-besök på vägen in. Så familjen Boström for inåt Gävle medans jag och pappa svängde av till Valbo Köpcentrum.
Gick inne på IKEA ett bra tag, plockade belysning, sängstomme, byrå till hallen och en massa annat smått. Sen for även vi inåt min nya hemstad :)

Efter det var det en massa vändor, upp och ner till bilar och nya lägenheten, lasta ur och upp. När det var klart så körde jag och pappa tillbaka till Sandviken, jag hämtade upp syster på vägen så plockade hon och jag de sista detaljerna som dammsugare och blommor etc. från lägenheten i Sandviken, innan vi åkte tillbaka till Gävle.

Hon hjälpte sedan till med att packa upp köksplock, glas, tallrikar och dylikt. När vi hållit på ett bra tag så fick jag skjutsa hem henne igen för hon skulle minsann på fest ;)
Rickard hade under tiden jag och syster plockade i köket monterat ihop sängstommen, som blev grymt snygg när den var färdig!
Vi fortstatte lite smått att plocka in i skafferiet och så efter syster åkt hem. Jag kände att jag ville ha köket helt färdigt innan jag kunde sova. Skulle ändå upp och jobba följande dag så ville kunna äta frukost i lugn och ro, inte bli stressad av alla lådor.

Söndagen var det upp före tuppen, och åka iväg till Valbo och jobbet! Hade fått jobba fredagen också för att lära mig chark och öppningsrutiner, så allt gick som på (en lite sliten) räls på söndagmorgon :)
Visst hade jag koll på vad jag skulle göra, men det kändes som lite mycket just då, fast allting gick bra.

När jag slitit färdigt för dagen så var det bara att åka hem och fortsätta packa upp. Och så höll vi på ända tills allt var klart, vilket det blev på måndagen eller tisdagen tror jag. Hade Rickard aldrig kunnat hoppas på, för det tog sån tid förra gången han flyttade. Men själv har man ju varit med om över 10 flyttar tidigare i livet, så ytterligare en var inget att ens tala om!

Och jag trivs som bara den i Gävle. Det kände jag redan när vi fick nycklarna på fredagen, att dethär kommer bli så rätt. Och det är det :)

Kommentarer
Postat av: Glenn

Rätt ja, de blev de minsann..:P



Du är rätt du också gullet ;)

2009-12-01 @ 15:55:33
Postat av: Carro

Det känns bra för mig också, att ha dig i Gävle, det är inte lika tomt här längre <3

2009-12-02 @ 13:11:37
URL: http://carolinepralin.blogg.se/
Postat av: catherine

aww syster :) <3 du får komma när du vill! :D

2009-12-02 @ 15:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0