once again.

Jag är faktiskt stolt över mig själv.

Helt utan grund, förmodligen, eftersom mina hurtighets-idéer brukar lägga ner inom en vecka. Men dom här tre dagarna som jag har lyckats hålla det uppe har det känts grymt skönt! Därav tror jag att jag kommer kunna hålla det uppe, iallafall månaden ut!

(Nej, jag har inte högre tankar om mig själv, självinsikt kallas det!)

Hursomhelst. Hade en sjujävla förmiddag som jag inte ens orkar skriva om. Det bevisade bara hur jobbigt det är att parkera i stan! Fick fylla på automatjävlarna 3 gånger!!!!! Och sprang mellan competens och arbetsförmedlingen typ 3 gånger. Usch!
Sen när jag kom hem blev det en rejäl promenad, stavar och allt! Men det tar på krafterna, fast dendär halv-varma duschen var lika skön idag som alla andra :) Man liksom varvar ner bättre när man inte duschar sådär skållande hett.. för då blir ju kroppen ännu varmare så när man kliver ur duschen sen så börjar man nästan svettas igen.
Det blir ju fel.


Hursomhelst, ska ta och gå upp runt 9 imorn, börja med att städa lite i lägenheten, kanske damma från tak till golv (om jag har ork), sen blir det en finfin promenad igen! Längtar verkligen till våren så att man kan jogga, få upp konditionen ordentligt. Nog för att pulsa i 15-20 cm pudersnö runt promenadspår som legat oanvända i några dagar får upp flåsen ganska bra det med!
Särskilt idag när minusgraderna var neråt 10, fick stanna och koncentrera mig på andningen en eller två gånger, för jag var så himla andfådd!
Iallafall, så är jag nog innerst inne en såndär människa som faktiskt tycker om att röra på mig. Att anstränga musklerna. För känslan man får efteråt, när det verkligen bränner, det är så härligt på något vis!
Så imorgon utökas nog promenadsträckan ytterligare, med lite halvjogging uppför backarna i skogen där ingen ser :P


Sitter i skrivande stund vid systers laptop, som jag lånat, och skulle äta godis. Det gick inte så bra, eftersom det enda jag var sugen på var Pingvinlaktrispastiller, salta ofc, som Rickards föräldrar köpte åt oss från flyget.
Det bra (eller dåliga, beroene på hur man ser på det) med dom är att när man ätit 2 eller 3 stycken, så är man så slut i käkar, och smaklökarna är liksom super-mättade, så man är inte godissugen längre.

Jaja, nu har jag väl svamlat tillräckligt?
Ska nog kolla på 2½ men eller nåt annat meningslöst dravel, innan jag går och lägger mig.

(Btw, så har jag sett hela Glee säsong 1, och den var skitbra! Verkligen! Hoppas hoppas HOPPAS att dom skjuter vidare, inte gör som Priviledged och lägger ner. Bu för det.)

Ha det bra <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0