"räddare i nöden"

Mitt i väntandet på att tvätten skulle torka fick jag ett samtal från ett nummer jag inte känner igen.
Då var det Sandra på Tempo som lät väldigt stressad och sa att på grund av missförstånd så kom ingen dit till klockan 15, och ingen annan kunde jobba, så hon skulle bli själv!
Och så kan man ju inte ha det, klart man ställer upp då :)

Så det var bara att snabbt byta om, dra på sig jackan och åka till Valbo (i Rickards bil, för min var övertäckt av denna ljuvliga snö).
Kom dit 15.40, då var Camilla (tror jag... jag och namn alltså..) fortfarande kvar, tack och lov! Jag som panikstressat för jag trodde att stackars Sandra var helt ensam i butiken.
Men dom vart jätteglada över att jag kommit så fort och sa att jag var en räddare i nöden, hihi :)

Allt flöt på bra efter det, var en relativt lugn kväll. Men lite förvånad blev man ändå över att folk ger sig ut i snöstorm klockan halv tio på en lördagkväll, bara för att handla en Cola. Beroende är förjävligt.

Sandra åkte med mig in till Gävle sen, och när jag släppt av henne på stan kollade jag telefonen och hade fått sms från Rickard, om att "det har hänt lite med din bil.. men ska fixa det imorn med lunkan för hans pappa har värmegarage".
Och Gud vet alla bilder jag fick i huvudet, att min stackars pärla var förstörd! Men det var bara så allvarligt som dåliga bromsar. Så det var en ganska stor lättnad för min del. Jag hade ju halvt om halvt räknat med att den skulle behöva skrotas. Fy!

Men, idag ska jag ta och plocka undan den tvätt som fick torka färdigt uppe i lägenheten, åka till Apoteket en snabbis, sen blir det en lååång promenad och lite styrkeövningar här hemma, eftersom jag låg på latsidan igår!

Ha det bäst! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0