verkligen skitirriterande

Imorse när Rickard gick upp och skulle iväg och jobba så vaknade ju såklart jag också. Sen när jag skulle försöka somna om började jag tänka på den unerbara serien O.C. som det var år och dagar sen jag såg!
Och började därefter tänka... vadfan hette folket i serien!? Och jag kom inte på det! Jag låg och tänkte och tänkte och vart så irriterad på att jag inte mindes att det var omöjligt att somna om.
Jag verkligen hatar när sånt händer. När jag inte kommer ihåg saker som är så självklart att man ska minnas. Ja, okej, det är en tv-serie. Men jag var helt besatt av den när den gick på TV, så det ska liksom sitta kvar i huvudet.

Lyckades i alla fall till slut somna om, och sen när jag vaknade så började karaktärsnamnen sakta trilla dit ett efter ett! Lättnad!

Och nu, när jag gick in på FOX hemsida för att kolla om de hade kvar O.C.-sidan, så såg jag att Glee säsong två börjar i April! ÅÅÅÅÅÅHHHH HAPPINEEEESS!!!! Fan, jag var så rädd att dom skulle lägga ner den serien! Som CW gjorde med Priviledged. Fast, när man tänker efter. FOX är lite större och förmodligen bra mkt tätare än CW, så startar dom en serie har dom nog råd att avsluta den med stil. Men Phew! Vad underbart!

Change of subject!

Min boyfriend, söt och underbar som han är, har suttit och kollat på DHGate (en kinesisk version av Tradera, typ) efter HTC Hero-telefoner. Och det finns många bra och väldigt billiga varianter där.
Trodde jag också. Tills jag började läsa det finstilta, att alla, verkligen ALLA, är kinesiska kopior - dvs inte original HTC.
Förutom en, där det sto "original HTC Hero G3..." i rubriken. Så jag skrev till säljaren och frågade om man fick välja färg, och vilka alternativ det fanns. (Kuggfråga, eftersom jag VET att original HTC Hero bara finns i Absolute White och Urban Brown.)
Och personen svarar: Ja, det går bra att välja färg. Vit och svart finns det.
Säkert, inte brun då? - Nej, svart.
Då är det alltså inte original? - Jo, det är det!
Vilket självklart tar fram besserwissern i mig så jag bara måste skriva tillbaka;
Jaha.. lustigt eftersom att ORIGINAL HTC bara finns i vitt och brunt.
Då fick jag inget svar! Fyfan vad arg jag blev. Usch!

Så den ljuvliga tanken om att kunna köpa hem en Hero för under 2000 blev ganska nertrampad där. Men sen, när jag tänkte efter så är väl det lika bra. Man får ju ingen garanti eller service överhuvudtaget om man beställer från utlandet. Så blir det minsta lilla fel på telefonen är det ju godnatt sen.
Därav blir det nog en fin liten HTC Hero Urban Brown på avbetalning hos Telia :)
(DVS om jag mot förmodan skulle få börja jobba extremt ofta på Tempo eller Krysset, eller mot ännu större förmodan få deltid eller heltid någonannanstans! HAHA!)

Nä, men nu ska jag ta och gå ner till tvättstugan! Har en maskin full med sängkläder som vill bli upphängd på tork. (Sängkläderna då, inte maskinen....)

Ha det bäst! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0