survivor

Jag var på VFU, jag överlevde! Amazing! Jag cyklade även. I snö. Det var inte det lättaste kan jag säga. Okej, kanske om man haft en terränganvänlig cykel, men min har sånahär sepesmala däck så jag är riktigt imponerad över att jag inte körde omkull!
Men, jag överlevde ju också praktiken.
Har tillochmed skrivit ner observationer från en lektion, har dock nöll köll på om det är relevant överhuvudtaget..
Men jag gjorde det. Har dock mått pissigt sen jag vaknade, febrigt och sånt så jag begav mig hemåt efter PO-aktiviteten. (Hade partnerområdesdag - PO. Ett fint namn på praktikskola.)

Jag hade verkligen inte lust alls att ge mig ut i snö"stormen" och ta mig till mitt personliga helvete imorse.
Men, kändes lite bättre när jag väl var där. Iallafall att sitta och observera. Jag kommer inte kunna hålla i ett moment, det vet jag redan nu. Jag har det inte i mig.
Kanske typ... hålla i en samling eller nåt sånt. Men inte en lektion, inget matte eller svenska eller... nånting som dom ska lära sig! Fy, isch.. jag blir typ yr och illamående när jag tänker på det. Skitskumt.. :/
Ska hädanefter vara i en F-2 klass där jag kommer vara ensam VFU-elev, om inte någon från PG2 eller 3 är där samtidigt :P Men förmodligen så blir det inte så. Idag var alla lärarstuderande i skolan på grund av PO-dagen. Så det var ganska mycket folk i personalrummet.

Men ikväll ska jag få skingra tankarna lite, blir Spelkväll på vändplan 7. Förhoppningsvis vin också. Men inte för mycket, ska ju vara på Söderbaumska imorgon igen, kl 8. Hua.
Så innan det blir det en tripp ner på stan, köpa sig en flaska götta, en ny termometer på Clas Ohlson (våran visade under loppet av 10 sekunder -8, -21 och -0 imorse) och en såndär fårulls-grej till cykelsadeln. Min rumpa förtjänar lite lyx när den tvingas jobba såhär tidigt på mornarna!

Meanwhile, så är jag en duktig hemmafru och tvättar en hel maskin med strumpor, nästan bara strumpor! En liten kökshandduk och ett örngott också. Så värmer jag en pizza i micron, en hemmagjord pizza som har fått vila i frysen ett tag, men nu ska det ätas opp! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0