trying

Jag sitter faktiskt nu och försöker plugga. Ärligt.
Har redan skrivit 1½ sida anteckningar från boken jag ströläser.
Totalt ska vi läsa ca 400 sidor. Men eftersom I could care less, så ska jag bara läsa det som verkar mest väsentligt och sen skiter jag i resten. Bara jag har nåt underlag för hemtentan om 2 veckor.

Jag har skjutit på detta i en vecka nu. Varje dag, i en vecka, har jag sagt till mig själv: idag ska du plugga Catherine!
Och varje dag har jag känt att jag inte kan, vill eller orkar. Tillochmed idag började det så.
Jag gör vad som helst för att slippa plugga. Idag var jag ut och gick 3 km, och tog en låång duch efteråt, bara för att slippa sätta mig ner och öppna böckerna.
Varje gång jag tittar på dom hör jag domedagsmusik i huvudet.

Men nu har jag iallafall börjat. Och ska fortsätta, bara jag fått bort alla distraktioner ur huvudet.
För att jag ska kunna fokusera så krävs det att jag kollar facebook, bloglovin' och allt annat, kanske skriver här om något jag tänkt på ett tag.
Jag måste få det ur mitt system innan jag kan fokusera.

Och nu så känns det som jag gjort det. Med andra ord: back to the books.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0