these dancing days

Ja, så det är upplagt på kartan att eventuellt flytta. Till Falun.
Har sökt en del program på högskolan både där och hemma i Gävle, men vet inte riktigt än hur det blir. Det beror ju lite på hur det är med jobb här hemma för Rickard, och mig. Fast jag tror ändå att om jag skulle få ett tillfälligt jobb så skulle jag ändå vilja plugga i höst.

Tanken dök upp främst för att Ida och Mickan sa att dom skulle flytta dit och börja plugga, Matilda flyttar till 99% säkerhet till Gotland i sommar. Då vill inte jag vara ensam kvar! Och Gotland är ju way off så jag siktade på Falun jag med.
Och har sökt en hel del program så något kommer jag garanterat in på! Men somsagt, har älskling bra med jobb och tjänar bra pengar i juli-augusti svängen så börjar jag nog läsa i Gävle istället.
För jag trivs ju här, jag älskar våran lägenhet (DEN HAR SÅ FINA TAPETER!!!!!).

Men, Ida och jag fick ett ryck igår och åkte en sväng till Falun och tittade på två av bostadsområdena som vi spanat in på Kopparstadens hemsida, och blev helt kära i Bojsenburg! Det var så himla fint, gulligt, hemtrevligt! Jag vill verkligen bo där :')

Och mitt Hallon håller på att ska ta taxikort, så han kan säkert få jobb i Falun lika väl som i Gävle. Det känns liksom bra allting :) Världen ordnar upp sig.
Enda kruxet är vad som händer fram till dess. Jag vill jobba. Nu. Ordentligt jobb! Tjäna minst 10 i månaden så man kan spara! Leva som folk. Men ändå ett tillfälligt jobb... och vad lämnar det då? Jo, telefonförsäljare. Jag klarar inte av det. Jag är inte en säljare. Så jag har lite mild panik över det, men hoppas bara på det bästa, as always.


Hade möte med min coach idag kl 9, skulle gå igenom ett personligt brev till Byggmax, som jag har hört på villovägar att kan behöva personal. Awesome! Nära hem, skitbra. Dessutom skulle vi prata om arbetsförmedlingens utbildningar. Har blivit lite sugen på en sån också, typ byggutbildning. Fan va kul det skulle vara! Lära sig lägga golv och skit, ascoolt. Skulle vara grym byggarbetare jag :D
Anyway, så hade jag inte skrivit klart mitt personliga brev, och hon hade dubbelbokat mötet så jag kände, vafan jag har inte bråttom så jag lät den andra tjejen ha sitt möte, så åkte jag hem igen.

Kan tilläggas då att jag kom hem halv tre inatt, somnade tidigast halv fyra och skulle ha gått upp kl 7, men vaknade av påminnelsen om 9-mötet på telefonen klockan 08.12, så då pallrade jag mig ner på stan väldigt motvilligt, betalade parkering till 10.24, eftersom möten med jobbcoach har en tendens att dra ut på tiden. Sämst.

Nu ska jag leta jobb som en idiot i både Gävle, Sandviken och Falun, kolla på Kopparstaden på lägenheter, drömma mig bort till hösten. Iiiiih! :'D

Kommentarer
Postat av: Carro

sv: Jag tror jag har berättat allt för dig ;) Men ibland känns det som jag vill prata med fler folk, som inte får veta. Du vet säkert vem jag menar :P Men är det något jag absolut måste prata om så vänder jag mig först och främst till dig <3

2010-04-14 @ 17:33:12
URL: http://carolinepralin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0