back in beautiful bojsenburg!

Har spenderat hela eftermiddagen och halva natten i Härliga Herrhagen. Hos Eme. För hon bor där nu! :D
Minns inte riktigt vad klockan var när vi åkte iväg och mötte Per-Ola (Emelies pappa) och Nea (syster). Dom hade kört med släpvagn upp från Fagerviken. Eme kom på tåget lite i förväg så hon skulle hinna hämta ut nyckeln.
Men typ, mellan fem och sex var nog klockan när vi började lasta ur släp & bil.

Sen vid halv åtta ungefär började jag och Eme montera ihop hennes hylla....................
(Notera antalet punkter)



Sån hylla är det. IKEA's Expedit. För det första. Så var den helt galet jobbig att sätta ihop. Det är alltså pluggar i alla hyllplan, och... ord kan inte beskriva! Inga instruktioner hade vi heller, utan körde helt på hopp och drömmar.
Och det skulle ju vara så att man skulle ha den på golvet under montering.. annars hade det aldrig gått.
MEN! Sen skulle man ju få upp åbäket från golvet när man efter alla om och men i världen hade fått ihop skiten!
Det var inte lätt på en fläck! Ser det ut som det finns mycket att få grepp i?
Nej, just det. (Och om ni nu tänkte ja, så hade ni ruggigt fel!)
Och det finaste av allt. Är att den jäveln väger... 102,9 kg.
HUNDRATRE JÄVLA KILO!!!! Som man ska lyfta. UPP FRÅN GOLVET. Utan att få grepp om det  förbaskade sattyget!!
Så fruktansvärt arg på dendär hyllan som jag var då, så arg har jag inte varit många gånger i mitt liv.
Hade vi vetat då hur tung den var så hade vi säkert inte klarat det. Det hade verkat alldeles för omöjligt. Men lite list och finurlighet kommer man långt med.

Jag låg på golvet och nästan grät av lycka när vi till slut lyckades få den i horisontellt läge.
Och efter det flöt uppackningen på bra. I samma stuk som det alltid är när man flyttat in. Tills klockan började närma sig 3. Då kastade vi in handduken för dagen. Jag begav mig hemåt och Eme vet jag inte vad hon gjorde. Somnade på 3 röda säkert!

Men åh, vad det är skönt att vara hemma! Jag älskar verkligen våran lägenhet. Jag är så oerhört nöjd med livet här i Falun!
Ännu mera nu när min underbara kusin också bor här! :) <3
Nu väntas det bara att min älskling ska komma hem från sitt första nattskift! Jag blir såhär fånigt lycklig och lite tårögd nästan för det känns så underbart att han har kommit in så fort på jobbet, och på måndag börjar skolan och... livet leker!

Får se bara hur mycket livet leke imorgon, när träningsvärken kickar igång efter tusen vändor i trappor till tredje våningen, bärandes på möbler, lådor och gud vet bara hälften.
Men fan den som ger sig! Ska nog ta cykeln dit imorgon och hjälpa till med uppackeriet! Göra kusin lite hemmastadd :)
Med andra ord. Så blir det sängen nu!

Kommentarer
Postat av: Emme

hihi ^^ ja har nämligen sluppit montera den där åbäke tidigare men inte behövde vi manueller o sånt ;)



men TAAAAAAAACK SÅÅÅÅÅÅÅÅ MYCKET för hjälpen kusin ^^ <3<3

2010-08-28 @ 11:17:51
URL: http://emmlycious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0