back on track!

Åh, gud. Mitt underbara älskade FAAALUUUN!!! Så jag har längtat hem!
Man skulle ju kunna tro att det skulle bli tvärt om, att jag längtade tillbaka hem-hem (dvs, där jag växte upp - kommer alltid vara hemma för mig) efter att ha varit där i några dagar. Umgåtts med familj och vänner (ja, okej.. bara Ida..) som förr i tiden, när man inte flyttat hemifrån ännu.

Det syndromet led jag av, väldigt gravt också, under den tid jag bodde i Uppsala. Varje gång jag var hemma över en helg eller ett mindre lov så gruvade jag mig för att åka tillbaka.. vilket efter det första sommarlovet resulterade i att jag helt enkelt inte flyttade ner igen! Jag var inte riktigt redo att släppa taget om mina högstadievänner - som även blev mina gymnasievänner. Och jag har inte ångrat det beslutet en enda dag sen dess!

Jag tror inte på att ångra sina beslut, åtminstone inte om man är nöjd och glad med livet som jag är idag!
Man kanske kan fundera ibland över dumma saker man gjort som försatte en i en tillfällig svacka - men utan just den dumma saken kanske livet sett helt annorlunda ut idag?
Och visst - har man det helt åt helvete dåligt och inte ser några ljus alls, då kanske ånger är på sin plats.
Men finns det bara en eller ett fåtal saker som tillför lite lycka i vardagen (som ett husdjur, en vän.. vad som helst!) så ser jag ingen poäng alls i att älta i de saker som man inte kan påverka. Det ser jag visserligen inte annars heller.
What's done is done. Det är bara att leva med det, och gå vidare.
Är man missnöjd med sin situation så får man väl helt enkelt lära sig av det man gjort fel, som har satt en på pottkanten, och se till att inte begå samma misstag igen!

Grundläggande logik, kallar jag det! Alla borde tänka som jag, då skulle ingen vara deprimerad! Haha, nädå.. men jag önskar ibland att de nära och kära jag har som mår dåligt kunde smittas lite av min inställning - så dom kunde må lika bra som jag. Det förtjänar de verkligen <3

Nu kära ni, ska jag sätta mig i min underbart fantastiska soffa som jag saknat sååå, slå på en film och tjocka i mig resterna från min och Idis tjockiskväll igår! Ha det bra <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0