bye-k

Åh, vad tråkig jag är. Som måste underhålla mig med fina ordlekar. Cykla, betyder rubriken iallafall!

För det har jag gjort så jag knappt kan sitta nu. Igår så cyklade jag och min gobit till sambo till stan, gick in på AfFalun och lämnade närvarolappen, sen så cyklade vi runt lite bara.
Senare, på kvällen, så fick jag sån jäkla huvudvärk för jag satt och löste korsord till kl 21 utan att tända lampan! Haha, go Cattis.
Men iallafall så bestämde vi oss för att gå ut och gå, och skulle kolla upp en väg som Rickard trodde var bäst att ta till sjukhuset (kan ju vara bra att veta, särskilt så duktiga som vi är på att skada oss..). Och han hade rätt, den var väldigt lätt att minnas, men det var bra drygt att gå!
7 km vart det innan vi var hemma igen. Då var vi förbi min blivande skola också, fin som satan är den!

Idag, så cyklade vi den smarta snabba vägen till sjukhuset - så Rickard kunde köpa alla sina mediciner (haha, okej, låter fel - men han har ganska många, mot det mesta som man kan råka ut för, alltid bra att ha hemma riiight?). Så han var inne på apoteket braa länge, sen kom han ut med en stor påse, med alltså, skitmycket pilleraskar i. Visade kvittot på 3 kr. Men det var faktiskt medvetet, att köpa ut alla recept som han hade stående på sig, innan högkostnadsskyddet går ut.

Nästa stopp på Cykeltur Falun v.2.0 - Slätta Centrum! Dit mina böcker hade anlänt. Men kryddan var lite slut i benen så han cyklade hem igen, så jag trampade solo neråt stan, sen in på en cykelväg som tog mig sakta men säkert förbi en massa fina hus och områden innan jag kom fram till Slätta.
Det var inte så jobbigt som jag trott, och bokpaketet som jag hade föreställt mig väga 10-15 kg och knappt få plats på pakethållaren, tog inte ens upp halva cykelkorgen och vägde futtiga 2,8. Lite fail liksom.
Men det gick fanimej bra ändå, fast liiiite lite svettig var jag nog när jag kom hem!

Vi har haft en målare i hallen idag också. Fem i åtta kom han och började hamra och banka och väsnas, drog ur molly ur väggen. (Nu är det så att jag knappt själv vet vad detta är, så jag googlar!)



Såhär ser dom ut, och är en plugg för gipsväggar. Dom sitter som berg när man väl dragit in dom, och lämnar typ 5 gånger så stort hål när man vill ta bort dom, än vad som egentligen skulle behövas för själva skruven.
SPIK, människor!
Så nu förstår ni kanske att det lät som han rev halva lägenheten när han drog ur sånadär monster ur väggen, vi hade typ 12 stycken i hallen.

Det var ju lite drygt att försöka sova vidare när han höll på, men i skrivande stund har han kommit väldigt långt, spacklat, slipat och fått upp väv på väggen. Så kommer han tillbaks imorgon och ska måla :) Lovely, säger jag!

Men, nu får det faan räcka! Som Robert Broberg säger.
(Förstår ni inte vad jag menar - så måste ni verkligen öppna Spotify, skriva in hans namn i sökfältet och lyssna på öken! Den äger!)
Ha det bra!

 


Kommentarer
Postat av: Emme

Haha :) duktiga ni är som cyklar :) Go cattis ;P du lyckas ju med allt, men det där med att promenader och kika runt på minner mig om våran tur runt uppsala innan vi ens flyttat dit xD och när vi väl flyttat dit och märker att det inte alls tar så lång tid från Gränby C till Töväder typ 2-5 min?! Och då vi gick runt tog det halva dagen? Innan vi lyckades hitta rätt :) minnen <3

2010-08-11 @ 17:17:42
URL: http://emmlycious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0