just wanna say!

Jag har världens underbaraste sambo! <3
Han har för närvarande geggat ihop en kladdkaka som står i ugnen och sprider en härlig doft in hit till guldrummet.
Han är den bästa man kan önska sig! <3 Min finaste :)

Annars då? Syster är här! :D Visserligen så, alla som läser i denna blogg läser väl hennes också.. men iaf ;D Min underbara sambo hade kokat ihop en överraskning och i hemlighet köpt biljetter åt syster, som skulle åka från Sthlm till Gävle så skulle han hämta henne där. Han hade tillochmed förvarnat och sagt att han skulle åka till Gävle och träffa sin Norge-jobbande kompis, innan han återvände till vårt dumma grannland. (Dumma som i korkade, dådå.)

Det hela flöt på lysande. Tills mamma och Janne kom och hälsade på. Vi satt och fikade i godan ro, så frågar Janne: Ska ni gå på krogen i helgen då, när Carro kommer?
Jag blev ju helt paff jag - KOMMER CARRO!?!?
Och mamma bara stirrade på Janne, Rickard (gullet <3) suckade ganska djupt. Sen började mamma skälla på Janne. Haha!

Men nu är hon här iallfall, och vi har det jättemysigt :D Pratar en massa, som alltid. Det är liksom så, att man kommer på ganska bra tankar när man pratar med syster. Får lite insikter. (IN S I K T E R - ser inåt, inte insekter, kryp och sånt...)
Som igår pratade vi om mainstream, och folk som klär sig annorlunda för att dom inte vill "se ut som alla andra". Men det är ju som en typ av rasism, att man ser "alla" som en generell grupp, att bara för att man klär sig i kläder från Gina Tricot eller JC, så tänker man lika som dom andra som gör det?
Det är så sjukt. Och jag var också så när jag var yngre, och inser nu hur idiotiskt det är, hur omoget. Jag skäms för mig själv under den perioden.
Jag ser hellre att man klär sig precis lika som alla andra, men har sina unika egna åsikter, står för vad man själv tycker och inte förlitar sig på att andra sa tänka åt en!

Det är ju betydligt mer insöat och omoget att klä sig udda, propagera "f*ck the mainstream" och säga att alla med en ljusrosa kofta och blondt hår är fjortisar, för så är det ju! Alla som ser ut som alla andra, köper kläder på o-originella butiker och bryr sig lite om mode - enbart ytliga saker BÖR poängteras -  dom är ju dum i huvudet för att dom är just mainstream, som om dom alla har samma moraliska värderingar bara för hur dom ser ut?
Det stör mig så fruktansvärt mycket.

Okej, man kan få klä sig annorlunda och "skita i vad alla tycker" - men dom flesta som säger så bryr sig tio gånger mer om vad alla tycker än dom som faktiskt inte bryr sig och bara är. Är sig själva som person, och inte definierar sig själv eller känner ett behov av att uttrycka sina aggressioner mot samhället genom sin klädstil.


Jag skulle kunna mala på i en evighet, och säkert upprepa samma sak tio gånger, mer och mer ilsket efter varje repetition, men nu ska jag sluta! Haha.
Självkännedom säger jag bara. Har man det så är man så vuxen man kan bli. Och jag känner mig själv, därför känner jag också mig berättigad att uttala mig om såna här saker!
Jag anser mig inte vara bättre än någon annan, jag tycker att alla är precis lika värda och deras åsikter betyder lika mycket som någon annans. Men däremot vet jag bättre än väldigt många, och tycker någon att jag är högfärdig för det - fine by me!
Jag vet vem jag är, jag vet vad jag tycker (för det mesta) och jag är nöjd med det!

Tack för mig, good night!

Kommentarer
Postat av: Din man!

Du är så söt älskling! Jag älskar dig över allt annat här på jorden och det kommer jag alltid att göra<3<3<3



/ Din "karl"

2010-08-07 @ 23:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0