my empire of dirt

Om jag tyckte att jag var duktig som var ut och cyklade idag. Då är jag fantastisk nu!

Jag vart så trött på att inte ha några gardiner, så jag sket i att målarna inte meddelat om dom är klara än. Bara det att vardagsrumsgardinerna var oöppnade. Och för långa. Så jag skulle stryka upp dom.
Då märkte jag att det var en massa hundhår på golvet (sen skruttfisen var här i lördags) och det ä så drygt. Det hamnar ju överallt.
Så det ledde till att jag började dammsuga och städa överallt.
Soffan (igen... smutsmagnet!), mattan och den nya spegeln som vi fick av mamma, också i lördags.
Den spegeln har stått i ett garage i typ, 7 år. Det var minst sagt smutsig, dammig och även lite nerstänkt av färger av alla de slag.

Bara att sätta igång med putsning med andra ord. Men nu är den bra fin! Ellerhur? :)




Det enda tråkiga, är att den är lite för kort. Når upp till bröstet på mig typ.. så imorgon ska jag på loppis, och leta efter en sockerlåda som den kan stå på :) För sätta upp den i väggen är lite uteslutet. Gipsvägg där, vilket skulle kräva molly och vi tänker inte förstöra våran fina nymålade vägg! (Som ser vit ut här, men den är ljusgrön faktiskt!)

Hursom, jag strykte upp gardinerna och nu sitter det fina tyger i alla våra fönster :) Känns äntligen klart. Som ett riktigt hem.

Men nu ska jag nog ta och sätta mig i soffan som jag tänkte när jag avslutade mitt förra inlägg. Min älskade sambo har laddat upp med glass, popcorn, choklad, nya sodastream-smaker och gud vet allt. Så det är myskväll på schemat :) <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0