ner för att komma upp

Ställde larmet på kvart i åtta imorse. Pappa och jag skulle nämligen åka iväg till Uppsala och kolla på nya fina BMW:sar. Men varken han eller jag var särskilt morgonpigga så, tjugo över tio kom jag upp, och nån gång efter elva åkte vi iväg.

Mycket fina bilar har dom där minsann. Men efter att ha sett alla fem gånger så var jag lite lätt uttråkad och satte mig i en soffa och väntade på att pappa skulle bli klar nån gång. Dom hade tv-spel där inne, men det hade dom stängt av.
Jag vågade inte gå och fråga om dom kunde starta det åt mig.. tror det var ämnat åt mindre barn än mig.
Men, efter en snabbvisit på det enda McDonalds i Sverige som inte har rustats (what the hell?) så begav vi oss till Gästrikland igen.

Nu så väntar jag bara på att Idis ska kravla sig hemåt från Uppland hon också, så vi kan inta soffan och kolla på Fångarna på fortet!
Fan vilken nostalgi det var att se på det igår! Det enda som jag inte gillade med nya upplagan av det underbara programmet var fader Fouras ersättare.. lite för mycket där va tv4?
Istället för att hålla det lika low-key och skönt ofin som fader Fouras var har dom istället tagit in en överdriven snubbe med en massa porträtt på väggarna och.. kostym? Liksom.. varför det?
Sen var bildrutan där dom visade lagställningen också lite för.. överarbetad. Tycker jag. Om allt annat i programmet ska vara som det var förr, varför då mordenisera småsakerna?

Men, jag ska inte klaga (mer än så). Jag gillar Fångarna på Fortet! Blir spännande att se vad Idolerna har att erbjuda.
Nu ska jag nog sätta mig och dregla över skor på nelly, eller nåt liknande.
Lite passtime tills klockan närmar sig 20.





Lite mer back in the days, hade varit bättre!


Kommentarer
Postat av: Mickan

du vet att den nya är han som spelar pappan i "vi hade i alla fall tur med vädret" va?:)

2010-08-25 @ 09:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0