Rörigt och körigt

Det ska ju vara jag som lyckas (as always) att sova över andra dagen i skolan.
Började 9 med kursintroduktion, enda "lektionen" på dagen.
Rickard gick upp vid fem för han skulle jobba, så hade lagom somnat om när larmet ringde 7.15. Då stängde jag av i sömndimman, istället för att snooza. Men, jag tänkte ändå (så mycket minns jag) att "hmm, jag kanske skulle ha satt två alarm?"...

Sen vaknade jag med världens ryck 8.40. F*ckingsh***t! Så det vara bara att slänga sig upp ur sängen, på med kläder, stressa som fan.
Som tur är hade jag huvudvärk när jag vaknade vid fem, så bad Rickard lämna bilen hemma till mig - alltså slapp jag cykla med 10 minuter till lektionen började. Kom in tre minuter innan den skulle börja, ganska skillat tycker jag!

Kunde ju slappna av igen när jag kom hem strax före tolv. Har sen dess kollat igenom Fronter, allt material för de första två veckorna, samt kollat på en inspelad föreläsning. Duktiga jag!
Nästa tid att passa är 16, då kåren har en infokväll på Kårhuset. Innan dess tänkte jag hinna in på biblioteket och leta på en bok;

Vi har en uppgift till imorgon att hitta ett stycke i en skönlitterär bok som tar upp skolan. Sen ska vi läsa upp det stycket. Awesome. Ingen av alla de jävla böcker jag har hemma står det nåt vettigt om skolan i. Så, biblioteket blir det! Sen är det lite hemliga aktiviteter planerade för kvällen.
Det är ingen mjukstart i Högksolan direkt.
(Slogs just av den skrämmande tanken att det kanske är så ändå, och att det kommer bli dubbelt så körigt i fortsättningen. Då har vi en utbränd Catherine på en vecka, kan jag garantera!)

Fyfan. Jaja, får se hur detta blir! Ha det bra! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0