skolfeber

Jag försökte gå och lägga mig. Somna var helt omöjligt! Snurrade runt som alla USAs karuseller i huvudet.
Vilken tid var det allt började?
Vart var det jag ska gå?
Tänk om jag sover över?
Vad ska jag ha för kläder på mig?
Tänk om min cykel blir stulen?


Och till råga på allt har jag världens fetaste plastic-cut tvärs över hela fingertoppen på mitt högra pekfinger (it's my best one, det jag använder mest!) som uppstod när jag av någon outgrundlig anledning försökte vrida upp locket på en creme fraiche.
Det gjorde så äckligt ont, och nu är det så läskigt för jag känner hur såret öppnar sig varje gång jag rör fingret!

Och, bara för att jag måste nämna det nu när jag ändå tänker på det.
Väldigt många gånger på senaste tiden så skiver jag öppnar/öppet med u istället för ö. Uppet. Liksom? Where the hell does that come from?

Usch. Jag blir tokig!
Jag gav upp att försöka sova iallafall, letade på kläder att ha imorgon (vet dock inte vad jag ska ha för jacka eller skor än) och så drog jag på datorn och skrev ner schema för hela morgondagen på ett papper. Tid, händelse, plats - hela shebanget. Tog sin lilla tid eftersom alla saker står på tre olika scheman.

Förresten, har ni nån aning om hur svårt det är att skriva utan sitt högra pekfinger?
Prova! (Effektivt sätt för att inte fuska, knip ihop pekfingret med tummen!) Det känns skitläskigt, ellerhur?
Likaså att köra musen (den som hör till datorn...) på samma sätt. Skumt.

Nu ska jag nog ge mig på att sova igen. Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0