so yeah, we're going down

http://youtu.be/X7txuV3IUeE

MMH! Äntligen har jag tagit mig för att leta på låten, som man hör ibland på radion och på nån reklam på teven. Fan vad skön den är, kanske ska laddas ner?

Menmen, jag vet inte riktigt vad jag kom hit för att säga? Syster har åkt hem.. det är helt galet tråkigt. Att duka fram middag för två, för första gången på en hel vecka.. det kändes tomt! 
Vi har städat lägenheten som två dårar för att försöka få bort så mycket hundhår som möjligt. Det är väl nackdelen med dom underbara djuren, människans bästa vän. Dom hårar nåt fruktansvärt.. och jag tycker verkligen det är skitjobbigt att ha golv, möbler, kläder.. ja, allt! Fullt av hundhår som knappt försvinner ens när man rollar.

Så vid såna här tillfällen, när jag svär mig till en säker plats i helvetet för att jag blir så trött på att dammsuga. Då undrar jag hur mycket jag skulle tycka om att ha hund. Men det är väl så himla värt det?
Dom ger så mycket, och kräver så lite tillbaka.
Visst, hundar behöver mycket - mat, motion, pälsvård, psykisk stimulans, veterinär, och gud vet hur mycket av allt detta också. Men i jämförelse med hur mycket ovillkorlig kärlek dom ger? Hur älskad och avgudad man känner sig, och stoltheten som upprymmer en när man lärt dem nya saker.
Sätt det på en våg tillsammans med det en hund kräver, inte finns det väl någon som tycker att det sistnämnda är tyngre?

Jag har många gånger sett människor som är ute och går med sina hundar, och när man ser hur hunden ser upp till sin husse eller matte, liksom tittar på dom mitt i promenaden - fastän dom inte blivit tillsagda nånting. Utan bara kollar upp lite snabbt, som för att bekräfta att dom gör sin ägare nöjd. Jag blir nästan gråtfärdig. Det är så fina djur! Både i kropp och sinne.
Dom är helt underbara, vovvarna.

Och, ja. När jag argumenterar med mig själv så skulle jag kunna dammsuga två gånger om dagen för att få ha en hund! Det är så oerhört värt allt jobb och alla pengar man måste lägga ner.
Dom är verkligen människans bästa vän!

Kommentarer
Postat av: Systeryster

<3 Jag saknar er! Sikita med!

Men ja, hon hårar lite för mycket, skulle behöva rycka pälsen på henne oftare än vad jag gör, men dom senaste gångerna jag gjort det verkar det göra ont på henne, så jagg har varit lite försiktig. :(



Jag blir också näst intill gråtfärdig så fort Sikita kollar upp på mig, fasstän jag går alldeles tyst. Hon är bra underbar ibland, den lilla rackaren.



Ha det skiiiitbra! Jag hoppas ni kan komma och hälsa på snart, jag måste nog bara införskaffa en luftmadrass, om inte ni kan ta med eran. Det är gratis parkering utanför!!! ;D haha

2010-08-10 @ 07:20:32
URL: http://carolinepralin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0