the cheap road

Här försöker man vara duktig och cykla till stan, eftersom det sparar bensin för det första. För det andra är det skönt att få lite motion.
Men så hade Rickard tagit min cykelnyckel. Så då fick det bli bilen ändå!

Var in på AF och pratade med en tant som var grymt trög. Hon fattade inte alls att AF skulle meddela CSN, "vi har inget med dom att göra". Usch vad arg jag blev. Fick gå därifrån utan någon större klarhet än när jag kom in.
På väg tillbaka till bilen så körde en polisbil förbi. Och jag tänkte då;
Om ni visste vad jag skulle vilja göra mot alla inne på arbetsförmedlingen nu så skulle jag sitta i baksätet på den bilen.

Inte för att jag skulle kunna skada någon annan människa, men ändå. Man kan leka lite med tanken när man blir så irriterad som jag var då.

Det gick dock över ganska fort, eftersom jag gick runt lite på stan och kollade på kläder, skor (okej, det gjorde mig bara deppig) och lite mer.
Sen så bestämde jag mig för att jag måste faktiskt göra något åt min hårfärg! Och att gå till Marita har jag inte råd med, tyvärr. Min pojkvän gillar inte att jag lägger så mycket pengar på mitt hår.. haha.
Och jag gillar det inte jag heller, när det är lite magert på kontot.

Så jag åkte till Ica Maxi (för köpa hårfärg på Åhléns är fan inte smart) och kikade runt lite. Syster lovade att hjälpa till också :)
Så när jag scannat in en färg, och gick till utcheckningen så var det två från personalen där. En av dom kom fram till mig med en kartong.
"Visst vill väl du ha en gratis hårspray?"
- eeeh, jaa!
Och när den andra såg att jag köpte Schwarzkopf så sa hon att jag fick gå och ta ett läppglans, gratis!


Min egen lilla goodie-bag à la Ica Maxi!


Kommentarer
Postat av: Emme

Så då va det ju inte så farligt :) du fick uppmuntrande saker ^^ - sparka AF i baken JAPP

2010-08-20 @ 12:52:30
URL: http://emmlycious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0