toffelhjälte



En sak som jag har tänkt på många gånger, men aldrig riktigt utvecklat förbi en fundering. Att bli kallad toffel.
De som blir kallad toffel tar ofta åt sig negativt, oavsett hur det sägs.
Visst kan man säga toffel retsamt till någon som följer sin partners minsta vink - men som jag tolkar "att vara en toffel" så är det inget dåligt!

Att bry sig om den man älskar, och göra saker för att den personen ska bli glatt överraskad, det är bara bra saker. Min kille har tillexempel städat, lagat mat och köpt blommor till mig, och många skulle då säkert kalla honom toffel. Som gör "tjejgöra" bara för att vara mig till lags.
Men att känna att man kan göra vadsomhelst för den man älskar, även om det är saker man inte själv tycker om. Att toffla - det är sånt som behövs i ett förhållande!


Kommentarer
Postat av: Emme

Håller fullkommligt med :D var stunder stoffe va så där med ^^ och jag tillbaka :)

2010-08-17 @ 21:59:02
URL: http://emmlycious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0