tonight's gonna be a good night

Det kan inte sluta på något annat sätt.
Ikväll blir toppen, helt enkelt.

Jag har inga planer, inget speciellt verkar hända. Men så bra som idag har varit så kan ikväll knappast bli dåligt!
Världens bästa torsdag, tror jag faktiskt.
Älsklingen (usch, ogillar det ordet.. låter så, typ, barnsligt) rephrase: Min finaste sambo började sitt nya jobb idag. Han ska nämligen bli Faluns snyggaste taxichaffis! Haha, skämt åsido*) - han ska börja på Koppartaxi, var och pratade med dom i måndags, fick börja upplärningen idag och framtiden ser ljus ut. Livet leker i Dalarna minsann!

Livet leker i Sthlm också! För min käraste syster, som nailade en praktikplats inom detaljhandel idag! Sveriges största grattis till henne - hon har verkligen förtjänat det.
Det har gått ba många månader sen min syster hade lite medvind. På senaste tiden har det mest blåst väldigt hårt i helt fel riktning, så nu är jag enormt glad för henne att bra saker händer igen :)
Vill inget mer än att hon ska ha det bra, min bästa vän <3

För min egen del har torsdagen inte varit särskilt givmild. Jag har mest fått ge bort min egen energi - på CSN, AF och städning. Men nu är jag inte lika arg på dom två skit... alltså jag vet inte vad det heter! Typ företag fast mer.. allmänt. Ordet finns där inne men har gömt sig lååångt bak i huvudet. Organisation heter det ju inte heller?
Jaja, jag har lugnat ner mig iallafall. Får väl se hur glad jag är imorgon när jag kommit hem från lokalbesöket hos arbetsförmedlarna.
Inte heller hade jag sönder nåt när jag städade, och det är ju framsteg.
Dammtorkade öööverallt med trasa och Cilit, dammsög hela lägenheten OCH soffan - alla kuddar, på alla sidor, sen moppade som grädden på moset.
(Och som min fina vän Mma sa en gång i tiden: hur gott är grädde på mos, egentligen?)



Det var lagomt jobbigt att dammsuga soffans alla hörn, men det var lätt värt det! Den blir så jäkla snygg när den är ren. Svart döljer ju inte direkt hårstrån och strumpludd som har för vana att suga sig fast där man som minst vill ha det..
En lång dusch senare så kände jag mig som en ny människa! Och det var värt allt slit, nu ser svarta pärlan ut som ny igen :)

Det var en massa saker som jag tänkte på när jag städade, som jag skulle skriva ur mig här. Men det försvann totalt när pojken kom hem och visade sina nya fina jobbarkläder. 
Laga mat gjorde han också, fast det var ju ett tag sen så nu börjar det kurra lite igen. Ska nog ta och äta något, sen börja skita ner soffan igen. Måste ju ha något att göra nästa vecka också! ;)


*) - nog för att han faktiskt kommer vara den snyggaste taxichaffisen i Falun.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Härligt med städnig :P Grattis till Rickard för jobbet :D



Tack för kommentaren :P de blir nog lättare nu när man börjar snacka med alla, faast vågar inte riktigt snacka med alla xD.

o Graaattis till Carro :D



Ha de bääst!

2010-08-19 @ 20:04:38
URL: http://linneeeamm.blogg.se/
Postat av: Emme

Oh duttia Cattis :D Go go go ;)

2010-08-19 @ 20:30:16
URL: http://emmlycious.blogg.se/
Postat av: Emme

Awww <3<3 Jag vet att jag förtjänar bättre, börjar inse det. Du är helt underbar du med <3

Du har ju lyckats hitta din drömprins ;)

2010-08-19 @ 20:40:10
URL: http://emmlycious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0