varför ska man bli vuxen?

Kan någon svara på det?
Jag orkar verkligen inte med all den skit som följer med ansvar!
Är så obeskrivligt förbannad på både CSN och Arbestförmedlingen just nu. Fast mest den sistnämnda.
Jag sitter verkligen och kämpar emot för att inte skrika rakt ut. Så arg är jag inte ofta inte.

Situationen är såhär, att jag varit med i Ungdomsgarantin hos AF, fått aktivitetsstöd från Försäkringskassan - och har fram till i fredags varit inskriven på det fram till 2011.
Man kan inte få CSN-stöd om man får pengar från Försäkringskassan.
Så jag gick då i fredags och skrev ut mig, med slutdatum den 27e augusti. Då trodde jag också att CSN skulle meddelas om det, men icke! Jag har fortfarande kvar en anmärkning när jag loggar in.

Idag ringde jag först till AF och frågade om dom inte kunde skicka in uppdateringen nu, på en gång, så jag inte får vänta på CSN i en halv månad extra. Dom sa då att det är CSN's ansvar, att det är dom som ska kontakta AF och be om nya uppgifter.
Så jag ringer CSN och ber dom göra det. Men nääää, det ska ju AF skicka in så fort dom har fått ändringar.

JAG BLIR TOKIG!!!!!!
JÄVLA VUXENDAGIS! Hur jävla seriöst är det när dom BOKSTAVLIGT talat sitter och skyller på varandra!?!??
Jag vet inte om jag ska skratta, gråta eller både och.
Så nu måste jag åka in till Arbetsförmedlingen och be dom fixa skiten på en gång.
Jag hatar Sverige. Verkligen. Jag vill inte bo i detta jävla skitland där de "allmänna" hjälpmedlen i samhället inte kan ha lite jävla struktur och samarbeta på ett effektivt sätt!

Alla svordomar i världen räcker inte till.
Jag orkar inte! Jag skulle kunna döda för att ha en assistent som skötte all denna skit åt mig.

Nu ska jag städa! Känns inte riktigt tryggt, jag kommer säkert ha sönder dammsugaren, och lite möbler med. Men jag är så jävla sur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0