01.12.10

Har blivit inspirerad av min syster som haft en månadslista på gång, men vill inte göra en likadan eller i samma stuk (random grejer som ska skrivas om/ göras på bloggen) så jag har hittat på en helt själv!
För varje dag denna månad ska jag skriva om en sak i mitt liv som förgyller min vardag. Något som gör mig genuint glad - och varför!

Kan säga att det har varit grymt svårt att komma på 31 saker som gör mig lycklig (försök själv!) men efter mycket soulsearching så har jag faktiskt en komplett lista :)
Kan även tillägga att de inte är rangordnade på något speciellt vis, bara det att de första tre är lite större, sedan följs de av väldigt många små saker - the little things - som gör livet värt att leva!

Idag börjar vi med

Kärlek
Ganska självklar etta. Visserligen kan man känna kärlek till mycket och många, men den kärlek jag syftar på nu är av det romantiska slaget - att vara kär i, och älska en annan människa.
Jag har större delen av mitt liv varit väldigt skeptisk till kärlek, och förhållanden, med den grundtanken - varför bli kär i och vara tillsammans med någon om man redan från början har en känsla av att det inte kommer vara livslångt?
Det är ju bara slöseri med tid, och när det tar slut - ett onödigt ont.
Så min inställning från nån gång i högstadiet har varit att ska jag vara tillsammans med någon så ska det ha en framtid - jag ska vara till 300% övertygad om att jag kommer spendera mitt liv med den personen.
Därav har jag inte haft något förhållande innan jag träffade Rickard.

Men det var det värt! För nu har jag träffat rätt. Han gör mig till den lyckligaste människan i hela världen. När jag ser på honom så fylls hela min själ med välbehag, jag känner sån otrolig kärlek. Jag älskar sättet han är på, att höra hans röst och se honom när jag vaknar på morgonen.
Jag älskar hans leende, hans ruggigt dåliga humor och tillochmed när han drygar med mig och bara är allmänt jobbig. Han är ändå min, och bara min!
Jag älskar hans vackra ögon, hans totalt ostyriga hår och allt han är.

Det finns inte tillräckligt med ord för att beskriva... det går inte att formulera sånhär kärlek till meningar. Vad man än säger så är det inte tillräckligt. Men man vet när man tänker på hur det skulle kännas att förlora den personen - hur mycket man verkligen älskar den, och hur stor betydelse den har för ens liv.

Att vara så kär, att älska någon så mycket, är bland det bästa man kan uppleva!

Jag älskar dig, Rickard Boström, nu och för alltid <3


Kommentarer
Postat av: Emme

aww :') måste du göra att man får tårar i ögonen ^^



2010-12-01 @ 21:34:24
URL: http://emmlycious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0