05.12.10

Inredning

Kan ju ta och börja med möbler.
Så underbart härligt det kan vara att välja ut de perfekta möblerna för ett rum. Den sänggaveln som går så jäkla bra ihop med den hyllan, det bordet...
Eller den soffan, som är så god-damn perfect size för den tv-möbeln, och om man ställer det soffbordet framför.

De rätta möblerna i samspel med varandra kan jag se som en symfoni, eller en slags matematisk logik, eller helt enkelt så rätt. Ett mästerverk.
Och att själv ha åstadkommit det, att veta att dethär har jag valt, jag tänkt ut, jag gjort. En så tillfredställande känsla.
Jag menar det verkligen, bara en enda möbel kan göra ett helt rum. Men det visste ni väl redan?

För jag vet då att mitt vardagsum inte alls skulle kännas såhär perfekt om det inte vore för soffan, som verkligen på centimetern är i linje med "dörröpnningen" (använder " " för att det är liksom ingen dörr, det är ett avstånd på kanske 1½ meter mellan två väggar, som utgör öpnningen till vardagsrummet.. och det är inte ett valv heller!).
Våran soffa gör hela vardagsrummet till vad det är.

Likaså vet jag att köket kommer kännas totalt annorlunda när vi byter köksbord. Eftersom det vi har nu är lite gammeldags stil, i furu. Sätter vi sen in ett nytt, modernt köksbord i ek så känns köket som ett helt annat rum. Hela känslan när man kommer in blir annorlunda - från ett lite lillgammalt kök till ett avskalat fräscht.
Förstår ni hur jag menar?

Möblerna gör rummet.
Och ni kanske förstår av mitt rabbel och svammel att jag är sjukt intresserad av sånt här, jag älskar det! Jag skulle kunna gå på om varenda möbel i våran lägenhet to proove my point, men det blir lite drygt ;)

Kommentarer
Postat av: Emme

JAG hoppas att du bara menar att ifall ni skulle byta bord.. för jag tycker de köksborde PASSAR IN DÄR! Jäklar om ni byter ut det ;)

OM så är jag ju i ett behov av ett ^^

2010-12-06 @ 10:35:21
URL: http://emmlycious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0