06.12.10

Serier

Det vill säga TV-serier, what else?
De utgör en väldigt stor del av min verklighetsflykt - som är så välbehövd ibland.
Men det jag vill säga om serier är mer än så. Det är nog världens bästa påhitt?
Det finns så många, så otroligt bra TV-serier. Den första jag verkligen fastnade för var nog OC. När reklam för den började visas på kanal5 så kändes det liksom direkt: jag måste se.

Sen var jag verkligen fast.
I och med det så började jag inse hur kul det är att följa en serie. En bra serie. Det är som att se en enda lång film, och man får ta del av en annan verklighet för en stund, glömma sina egna bekymmer. Sen finns det ju olika typer av serier, vissa som verkligen måste ses i rätt ordning för att man ska hänga med - andra som är mindre strikta.

Supernatural är en serie där det iallafall i första säsongen känns som varje avsnitt är en kort liten film, som är skitbra och skitläskig! Och när man väl har kommit förbi de avsnitten så är man så hooked att man bara måste se resten också. Underbart ;)

Skulle kunna rabbla på med alla andra 10-talet serier som jag bara älskar och känner mig lite tom utan, om jag inte sett dem på ett längre tag, men ska bespara er det!
Vill ni ha tips på bra serier som man kan drunkna i en tråkig vecka, så är det bara att hojta. Jag har massor med förslag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0