07.12.10

Filmer

Lite i samma riktigt som serier - en underbar verklighetsflykt som kan ge så himla mycket underhållning!
Även här finns det så mycket man kan säga, och jag orkar verkligen inte säga allt. Men ni vet väl sjävla hur mycket man kan tycka om en film?
Som är så jäkla bra, så man kan se den fem gånger efter varann utan att tröttna!

Filmer som verkligen berör en - och sätter sig på minnet. Och film-serier, eller vad man ska kalla dem, triologier och flerologier. Sagan om Ringen, Harry Potter, Pirates of the Caribbean. Vår tids stora filmer som kommande generationer inte kommer att förstå och se på samma sätt som vi gör.

Men inte bara sånt nu, utan även det som filmer ger.
När man sett en riktigt bra film så får man så mycket mer upplevelse av det än bara att se en film. Jag minns första gången jag såg Narnia som det var tio minuter sen - för den filmen är så djävulskt bra.
Det var på juldagen, hemma hos mormor, och jag satt med mina kusiner, syster moster och mormor och såg på den nere i deras gillestuga. Och jag grät som en tok när man trodde att Aslan dött.
Och jag minns det så väl för att jag tänkte då: den här ska jag se tusen gånger om.

Såna filmer kommer man alltid att älska - no matter what.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0