08.12.10

Inredning

Så kan vi fortsätta med väggar :) Med tanke på att inredning är ett så enormt intresse för mig, så kommer det komma mer än ett inlägg om det.

Väggar - är som tomma målardukar, tycker jag.
Visst, man kan slänga på en tapet och det kan bli perfekt bara så. Men man kan också göra så himla mycket mer! Fototapeter, väggmålningar, overhead-motiv.. u name it! De är verkligen ordagrant: en målarduk.

Väggarna i lägenheten vi har nu består av tapeter och vanlig målarfärg, och jag är grymt nöjd med dem som de är, men har ändå så mycket idéer för vad jag skulle vilja göra när jag köper lägenhet eller hus.
Väggar, på samma sätt som möbler, gör så grymt mycker med ett rum.
Det är ju inte så svårt att förklara heller;

Tänk dig rummet du sitter i nu.. är det mörka eller ljusa väggar, eller något mittemellan kanske? Tänk att göra det till den totala motsatsen, mörkt till ljust, mittemellan till en extrem kontrast. Blått till gult, rött till grönt.
Vilken skillnad det skulle bli.
Och idag när det finns så oändligt mycket tapeter att välja på, så känns det rent ut sagt fel att inte ha en fondvägg!
Jag kommer nog ha fonväggar överallt när jag skaffar hus! Haha!

Men, det är ju ett tag dit.. vilka idéer jag kommer samla på mig på vägen :) Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0