11.12.10

Kläder

Det är väl lite lika som skor, kläder. Fast med så mycket mer möjligheter!
Oavsett vad det är för plagg, när det är perfekt så blir man så jäklans glad.

Det roliga med kläder - och detta tror jag många känner igen - är att när man letar efter något, säg en klänning till en fest, en kofta eller vad som helst. Man har pengarna, man letar efter något att köpa.
Då finns det så gott som aldrig något som verkligen är rätt.
Det kan finnas mycket som är okej, men ingenting som man verkligen, verkligen vill ha.

Sen, när man är pank som en lus på en kyrkråtta, och bara går i butiker för att fördriva tiden (eller är ett olyckligt men snällt smakråd åt en lycklig vän som har pengar), absolut inte har i åtanke att köpa något - då hittar man jämt något som är så himla jag. Och man skulle kunna göra vad som helst för att ha pengar bara så man fick köpa det.
Livets grymma sanning.

Men, ibland när allt faller på plats - pengar och bra fynd - så blir man lyckligast i världen som får köpa underbara kläder och förnya sin garderob litegrann!
Jag däremot brukar alltid köpa saker när jag har pengar, som jag egentligen inte tycker om så mycket. Det slutar med att jag har typ 30% av garderoben fullt med kläder jag inte ens använt en gång.
Bra va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0