aaaaand rewind

Jag har kommit på att det nog inte blir någon lägenhetsvisning ändå.
Ett: Flyttar jag till Borlänge kommun kan jag inte läsa på komvux i Falun, och det är både för sent och dessutom dumt att söka till komvux i Blge, eftersom jag inte ens är skriven där och kanske inte flyttar dit alls.
Två: Fick mail från CSN imorse att ett beslut har tagits, så jag for upp och loggade in på deras sida.
Så står det att jag kommer få 50% ersättning. Fast jag ska läsa 75%. Jag tillochmed la till en extra kurs bara för att komma upp i 75%.

Det står i beslutet att jag får studiestöd för den tid jag ansökt om, dock är den kortare än uppgifterna som skolan lämnat in - därför får jag för en lägre studietakt.

Jag ringde dom nyss och frågade om detta, och då sa dom att 300p under 23 veckor inte blir 75%, det är för få poäng under den tidsperioden. Varför skriver dom då att 300p är 75%!?

Så jag kommer alltså att få fyra tusen i månaden hela våren. Det går inte alls ihop med att köpa lägenhet. Så. Synd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0