torrt

Det må vara snöstorm och minusgrader ute, men här är det torrt som i den hetaste öken.
Jag är helt enkelt inte så motiverad till att skriva just nu. Inte motiverad till särskilt mycket alls faktiskt.

Har varit sjuk nu så missat fasansfullt mycket i skolan (känns det som, och stämmer nog även). Och jag känner bara inte att jag har energi att börja ta igen det.
Jag har inte den minsta lust att sitta och läsa om en massa skit som jag aldrig i hela mitt liv kommer ha nytta av att veta - eftersom jag inte tänker bli nån jävla lärare.
Vilket dessutom känns ganska skönt nu när hälften av alla lärarutbildningar i landet blir underkända (som även våran blev först men tydligen ändrade dom sig). Jag bara ser utbildningen som mindre och mindre seriös.
Men kan knappast säga heller att det är en objektiv iakttagelse. Är så less på skolan nu så hälften vore nog.

Antar att jag behöver få en kick nu nån gång under julledigheten och sätta mig en hel dag eller tre och bara råplugga för att ta igen det jag missat nu.
Får väl tvinga fram det annars.
Det som tynger mig mest nu är att jag inte kommer få veta hur det gick på hemtentan förrän nån gång i januari. Dum som jag är mailade jag alldeles nyss (och inte tidigare, vilket hade varit smart) till seminarieledaren och bad att få veta mitt resultat. Fick ett autosvar att hon är semester-/tjänstledig från och med måndag till 10e januari.
Awesome.

Jag som redan nu ligger vaken halva nätterna och bara gräver ner mig över att jag missat bajsmycket, säkerligen inte blev godkänd på tentan så on top of mina kompletteringar på missade seminarier även kommer få kompletterna tentan - OCH så ska jag dessutom börja komvux den 10e, så jag kommer i två veckor ha dubbla skolgångar.
Helt jävla fantastiskt.

Ett litet plus i kanten är dock att jag ska på jobbintervju på tisdag.
Jag siktar på att bli Nisse, från Manpower. Sökte för någon dag sen ett Manpower Student-jobb som låg ute på Ams. Uppdaterade MP-profilen och sådär, gjorde mig aktiv. Sen när det kom till att söka själva tjänsten kunde man skriva ett personligt brev för just det jobbet.
Men jag bara slösökte så jag tog ett av mina personliga brev till någon butik - klippte bort bitarna som direkt nämnde att jobba i butik - sen skickade jag in det.

Senare den kvällen så kunde jag inte somna (big surprise) för jag låg och tänkte att jag kunde ju ha tagit två minuter och läst igenom vad jag faktiskt skickade in, lagt till varför jag sökte just den tjänsten, att jag hade erfarenhet av det yrket, att jag hade egenskaperna som söktes...
Men nej. Jag är för jävla lat. Bra.

Tydligen så gick det ju ändå! Haha!
Och jag ser fram emot intervjun, då jag ju kommer kunna säga saker utan att det låter som jag lärt mig mitt PB innantill.

Så, nästa vecka hoppas vi att min lilla nerförsbacke vänder!
I sure need it..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0