weekend

Ja, det blev ju inte så mycket skrivet under helgen, utöver listan...
Men bara för att det hände så mycket! Så mycket bra saker :)

I lördags så brummade jag iväg mot Årsunda, men familjen skulle bort på konstert i Tablettasken, så jag satt hemma och hade Dan Brown maraton. Om man nu får kalla det maraton när det är två filmer?
Hade iallafall jättemysigt med tänd brasa och en katt bredvid som kurrade hela kvällen.

Söndagen så var det frukost med mamma och Janne, läsa tidningen och prata och bara ha det lugnt och skönt. Sen började det stökas för att göra oss i ordning och åka in till Gävle, där vi lämnade Janne uppe i Hemlingby vid Biltema och Jula - sen hämtade vi upp systeryster.
For iväg till Boulonger... Bolounger? Bålångerparken och hade lite hemlisar på gång! Men det var grymt kul och mysigt som bara fasen, trots att det var kallt.

Sedan hade vi en Bingolotto-jakt, då min syster ville spela bingolotto men ingen affär i närheten sålde några lotter. Det femte stället hade som tur var lotter kvar, så hennes kväll vart räddad ;)
Efter vi lämnat av henne i A-berg (och jag fått en titt på hennes nya lägenhet) så åkte vi till Valbo, eftersom jag skulle in på IKEA och köpa en ny tavelram då en av våra mystiskt trillade i golvet och gick jättesönder.
Men tji fick jag, för den ramen i den färgen var slut!
Tröstköpte ett 50-pack kronljus istället, så nu ska det brinna härliga till i Bojsen!

Efter allt detta, och lite planering inför julen sådär i förbifarten - längtar om möjligt tusen gånger mer nu - så for jag hemåt Falun igen, mycket nöjd med min helg :)
Nu är det också bara 17 dagar kvar tills Forden sätter kurs mot Gästrikland igen, fan vad härligt det ska bli! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0