January 22ᴺᴰ, 2010

Denna dagen har länge varit felstilt i kalendern, ett event som legat på "att göra"-listan i över en månad.
Första Jobbchansen efter jul-uppehållet.
Och som en stolt (...) medlem av Jobbgarantin för Ungdomar (av AF kallat UGA) så ska man tydligen delta på varenda Jobbchans. Så det var bara att pina sig upp, tänkte jag igår.

Sen så kunde jag inte sova. Helt omöjligt. Försökte med att läsa, läste i en och en halv timme, så då vart jag lite trött. Sen nr jag la mig i sängen igen så började jag fundera över hurfan mätarställningen i min bil går ihop. Det liksom funkar inte.
För nu står den på typ 33640, när jag köpte den var den på 328?? nånting. Och jag har kört 130 mil.
Trippmätaren var sist jag kollade på 701,5. Då är 5 100-tals meter. Alltså 5-00m, 6-00 m, osv. Och 1 är kilometer, 0 tiotals kilometer, 7 hundratalskilometer. Alltså 70,15  mil. NU vart det rörigt med siffror men FÖRSTÅ att jag hade svårt att somna!
Poängen - När entals-kilometer siffran slår om på trippmätaren, slår det om på totala mätarställningen också, ökar med 1 på sista siffran - Alltså 33640 blir 33641. Det vill säga att den då ska visa 33641 kilometer, vilket (enligt mina beräkningar, och jag måste ha rätt.. annars blir jag galen) betyder att den totala mätarställningen ska vara 3'364 mil. Men jag trodde att den mätaren visade i mil. Att min bil gått 33'641 mil. Så mitt uträknade 3 tusen mil känns väldigt lite då... Jag blir bara förvirrad!

Särskilt med tanke på att försäkringen säger 1000 mil per år... Så personerna som kört min kära Ford före mig har alltså inte kört särskilt långt alls, den är ju trots allt snart 16 år! Och för 16 år bil låter 33 tusen mil bra mycket rimligare är 3 tusen.. i mina öron... 
Men jag är säkert helt ute och cyklar.


MOVING ON, det var iallafall en av anledningarna till att jag hade svårt att somna. Sen när jag väl gjorde det drömde jag en så sjukt läskig dröm att jag var rädd i en kvart efter jag vaknat. Usch! Jag har kollat på för mycket Supernatural tror jag :P

Så när Rickard gick upp imorse var jag inte sunshine and roses direkt.. Var dessutom extremt kissnödig, och hur mycket jag än gick på toa gick det inte över.. så jag har väl typ urinvägsinfektion också! Ljuvligt...
Jag kunde på grund av detta inte somna om så jag fann mig i skiten och gick upp. Diskade i lugn och ro sen satte jag mig vid datorn och kollade upp hur det skulle se ut på Jobbchansen. Och det var ett ställe, Naked Juice Bar som ska öppna i 9:an i mitten av februari som sökte folk, vilket lät väldigt intressant så jag skrev ut CV och personligt brev sen begav jag mig ner på stan.

Var där i max 5 minuter, pratade med tjejen som skulle öppna cafét och lämnade CV:t där, sen kollade jag runt lite men inget annat var intressant så jag åkte till Konsum Krysset, för tredje gången denna månad. Detta eftersom Thomas, chefen, varit borta de gånger jag varit dit. 
Men idag var han där (äntligen!!!) och han kollade upp att jag lämnat CV tidigare, vi pratade lite om det som sagts förra gången, men det var inte aktuellt nu med utbyggnad så han hade nog inget åt mig i dagsläget sa han. 
Så var han tyst ett tag och funderade.. sen frågade han om jag hade jobbat något i chark?
- Ehjaaa litegrann... malt köttfärs och så. 
Jag hade sagt innan att jag extrajobbar på Tempo i Valbo för tillfället, men att jag inte får jobba så mycket så jag är fortfarande intresserad av allt annat som erbjuds. Så han frågade då exakt hur mycket jag får jobba, och det har bara varit två dagar i Januari så det var inte mycket alls, nej. Ska jag sommarjobba där?
- Eh, jag har anmält intresse men det är inget bestämt.
Men om vi gör såhär då... att jag får börja extra på Krysset, lära mig chark och spel, förutsatt att jag lovar att jobba minst en av semesterperioderna i sommar.
Vad svarar man då? Hmm.. få jobba strödagar och tjäna mindre än vad jag behöver för att klara räkningar, dessutom ha 2 mil till jobbet... eller få jobba extra i samma stad, och som det lät, mer än vad jag får jobba i Valbo.. inte särskilt svårt!

SÅ.. jag börjar klockan 11 på måndag! :D
HELT UNDERBAAAAAAART! :D Nu hoppas jag bara att cafétjejen inte hör av sig.. det vore ju surt :P

Men fan, jag som trodde att jag kunde glömma Krysset, kändes som det inte var någon idé att försöka längre, eftersom det var så längesen sist jag var där. Men, ÅH vad glad jag blev :D
Hoppas bara att det blir minst nån dag i veckan, fan va skönt det skulle vara!



Och nu.. så ska jag sätta mig och göra om min header litegrann tänkte jag :) I brist på annat :P blir väl till att laga mat strax också, pepparstek med pommes och beasås :)

Ha det bra allihopa, det har då jag iallafall!!! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0