observation

En sak jag har tänkt på litergann, med mig själv iallfall, är hur fotokärlek hänger ihop med nya saker. Helst en ny kamera.
För när kameran är ny känns det mycekt roligare att fota, vad som helst, för kameran är ju så häfitg! Ny och spännande.
Nu, så har min nyaste kamera varit i min ägo i över ett år, och jag använder den knappt. Några få gånger har jag gått ut på promenad eller haft med den när jag åkt någonstans -  men ändå fotar jag inte mycket alls.
På semestern ner till Ullared, ett tillfälle då man kan fota hur mycket oändligt som helst, så hade jag aldrig lusten att ta med mig kameran.. Behovet att föreviga intryck vägdes ner av att kameran tar plats, är i vägen och ibland lite jobbig att bära på.

Och När vi nu har flyttat, varit iväg 3 vändor till Falun och vårat nya helt fantastiska bostadsområde, har jag haft med kameran varje gång - och ändå inte tagit ett enda foto.
Därför beslutade jag mig att låta den stå kvar där, så jag inte av misstag skulle lämna den i Gävle. Och nu saknar jag den. Bara för att jag inte har den möjligheten så känner jag behovet att sprigna ut och fota gräs or whatever!

Men, jag svär på att när vi åker med sista flyttlasset nu på tisdag ska jag fota så ofta opch mycket jag hinner med! Nya lägenheten, området - allt! 
Fram tills dess, de fem plågsamt långa dagarna som är kvar, ska jag lida i väntan och längtan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0