still counting

Jag måste fråga mitt liv lite saker. Som att vara arbetslös, sitta och söka jobb helatiden. Hur tråkigt är inte det vid det här laget? Kom med nåt nytt, livet? Skicka ett jobb åt mitt håll, snälla...

Jag var på möte med min coach idag. Fick veta att jag skrivs ut den 24 juli, :/ lite sorgligt. Har fått så oerhört mycket av Competens. Dom har hjälpt mig nåt grymt med jobbsökandet, fast än att jag är (som Vinita sa idag) väldigt självgående. Jag sköter mig mycket på egen hand.. och det är synd att jag inte fått jobb än.
Men när jag tänker tillbaka så hade jag kunnat landa tre jobb så jävla lätt om jag bara varit förberedd.
Om jag hade tänkt. Haft ett enda svar förberett. Varför söker du dethär jobbet?

Jag hade en så himla solklar motivation jag kunnat använda. Jag kunde ha fått det SÅ LÄTT! Och det irriterar mig, somfan. Eftersom jag hade byggt upp så mycket hopp om just det jobbet.
Men jag ska inte deppa ihop igen. Jag ska söka andra jobb.
I Falun, Hofors (i know, eww) och Gävle såklart.. Med typ 3% chans att få dom, om ens det. 0,03% kanske..
Men jag ska göra det ändå. För min självkänslas skull. I need this!

Och när ska jag börja ta tag i att packa, livet? Vi flyttar om två månader. TVÅ! Inte ens det. 51 dagar. Och vi har inte packat JACK än. Sqwat. Börjar bli dags snart..

Jag drömmer, väldigt ofta, om Ullared nu. Att springa runt på inredningsavdelningen. För alltså.. gud i himmelen och djävulen i HELVETET vad jag lääängtar till dom 4 dagarna! Ih!
Det som suger musten ur all längtan, är att jag typ inte kommer ha några pengar. ALLS! Åh, hjärtat brister nästan. Usch.

Nej, nu ska jag göra frukost (ja, nu) och deppa ner i soffan. I hate my life.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0