a long road ahead

Poetisk rubrik, med ett mindre poetiskt syfte.

Don't you just hate modern technology?
I mean, they make you want something so bad, you're willing to do just about anything for that special cellphone. You scramble up your last coins, and go and buy yourself that special phone. And oh, you love it so much!
But as it turns out, next week they show you this brand new, even more special phone - and yours don't seem so special anymore.

Förlåt för engelskan, men det var så jag tänkte det, och vissa saker låter så mycket bättre på engelska. Tycker jag.
Svenska är ett tråkigt språk. Engelska är coolt.
Suck.

Hursomhelst. Telefonproblem, det är vad jag har. Just som jag engelskt skrev.
Jag har 16 månader kvar på min Hjälte. Och tro mig, jag älskar den fortfarande. Min lilla bebis.
Men jag kan knappt vänta på vad för spännande telefoner som kommer finnas nykläckta och rykande färska då! :D
Har faktiskt, mot all förmodan, börjat fundera på om jag ska svika HTC och Android för en iPhone.. men jag är inte säker än.

Android, och allt som hör därtill har ju ändå 16 månader på sig att övertala mig till att vara dem trogen.
Det jag stör mig mest på, tönt och nörd som jag är, är att Facebooks app för Android inte är i närheten så välutvecklad som den till iPhone. Jag menar, dom står för dem själv? Det är inte så att Android bestämmer att Facebook inte får göra en lika bra till dem..
Dock har den förbättrats radikalt sen jag skaffade min telefon för bara 8 månader sen, så jag antar att mycket mer kan hända på dubbelt så lång tid.

Och, det finns så många attribut till Android och särskilt HTC som iPhone saknar.. och det är nog det som väger tyngst i slutändan. Och med tanke på hur många fina nya kandidater som HTC kommit med sen jag skaffade min, så kan jag nog inte annat än förvänta mig att det kommer finnas mycket bättre alternativ runt mars 2012.

My hopes are high!

Kommentarer
Postat av: Emme

Sv: nej det är det nog inte :( men det var enligt receptet man skulle göra så och det blev super gott då jag gjorde det, just så där som kladdkaka ska vara

2010-11-20 @ 14:03:16
URL: http://emmlycious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0