anti-depp

Jag är hemma idag med, för att tänka över lite saker...
Har dock fått svar från Högskolan och VFU är ett måste. Så imorgon får jag helt enkelt bita ihop och gå dit. Vet dock inte hur det kommer gå med att komplettera för dessa förlorade dagar, men det skiter jag i för tillfället.

Jag har bokat in en jobbintervju med Max soon to be i Falun! Jag vill verkligen, verkligen jobba där, och har nog fått Restaurangchefen att förstå det också.
Försökte betona det starkt när hon berättade att öppningsdatum har skjutits fram till slutet av Mars, och frågade om jag fortfarande var intresserad. "JAA!!"
Haha, nejdå. Men nästan :)
Hon har även fått ringa mig tre gånger. Första gången hade min mobil dött och låg på uppladdning. Som tur är har välrdens bästa Telia en funktion som skickar sms när man missar ett samtal. Annars kan man ju inte se om någon ringt när telefon har varit avstängd.
Jag såg smset och ringde upp så fort jag kunde, och hon skulle ringa mig "om en stund". Det gick några timmar och jag blev lite fundersam, men ville inte ringa igen för då känns det som jag tränger mig på. Dumt som fan, jag vet. Söker man jobb ska man tränga sig på!

Men jag ringde efter ca tre timmar och då hade hon gått hem för dagen.
Så jag klev upp tidigt idag och ringde för att se om hon var där, vilket hon inte var för tillfället, men tjejen jag pratade med skulle be henne ringa så fort hon kom tillbaka.
Vilket hon även gjorde! Och vi bokade in en tid den 3 januari. Fan vad underbart det kändes! Jag blir så rädd när jag missar jobbsamtal att det ska vara kört.

Men ändå återstår den tredje gången hon ringde, som jag missade för att jag stod i duschen. Dumt, igen. Jag vet.
Ringde upp så fort jag såg det och ursäktade mig, och hon ursäktade sig också. Hon var nämligen tvungen att flytta intervjun till dagen efter, vilket jag inte hade några problem alls med :)
Jag vill ju ha jobbet!

Ändå kan man se något postitivt i denna röra. När det blir rörigt så lägger man det på minnet. Så jag hoppas att hon minns mig lite extra nu, haha!
Nu ska jag ta och pressa lite färsk apelsinjuice, bre mig en rejäl macka och se på lite vänner tror jag. Sen hoppas jag att min kusin vill leka lite i eftermiddag :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0