cancelled

Jag känner mig ganska dum. Men ändå inte.
Jag har avbokat resan till Sundsvall, och sagt att jag inte vill bli uppringd.
Med andra ord: sagt ifrån mig ett jobb som jag redan fått.
Så, därför känns det lite dumt.

Anledningen till att jag gjorde det väger däremot upp, så jag känner mig ganska tillfreds med mitt beslut.
För jag kan ju inte ens ta mig i skinnet och sköta skolan nu, hur ska jag då kunna hantera ett jobb på det?
Ett jobb som dessutom skulle kräva väldigt mycket tid för att ge en skaplig utbetalning.
Kom fram till att jag skulle behöva snitta 4 timmar om dagen (på veckodagar) för att få sån pass bra lön att jag kan säga ifrån mig studielånet.
Och det har jag absolut inte tid med. Jag måste lägga ner så pass mycket tid på skolan nu.. eller, när jag kan, så att det jobbet går verkligen inte in i min vardag.

För det är väl det som ska vara huvudsaken, att man kan sköta jobbet med glädje, utan att annat blir lidande?
Så, jag hoppas istället på andra jobb.
Jag ska söka några fler också. Jag känner, att kan jag inte sköta skolan nu så måste jag iallafall göra nånting produktivt. Jag ska försöka plugga idag med. Försöka...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0