failfest

Nej, jag gick inte upp tidigt och pluggade. Alarmet på mobilen gick om och om igen tills batteriet var slut, och min lilla Hjälte la av.
Sen sov jag gott till ungefär halv tolv. Eller, gott och gott. Jag sov.

Efter det har jag inte ens rört en bok. Jag försökte läsa lite igår kväll, och även fast jag tycker det är ganska intressant med psykologi, så har dom lyckats skriva det så att det är skittråkigt.
Jag klagar som en idiot, jag vet. Men jag är så omotiverad.
Jag vill inte läsa denhär kursen.
Jag kan inte tänka, för en massa personligt som hänt som jag inte ska skriva om här. Än.

Även fast jag vet att jag måste, så går det inte. Nånting bromsar upp mig när jag försöker, även när jag verkligen vill läsa, så säger nånting inom mig stopp. Så går det inte mer.
Kanske ska ringa UM och få en tid med någon.. fast jag vet själv att jag typ inte skulle få ut något av att prata med en kurator.
Jag är så.. självkurerande. Jag kan tänka så objektivt fast det är mina egna problem, så vet jag exakt vad jag behöver göra för att må bättre. Men ibland kan man bara inte.
Så är det. End of story.

Jag borde verkligen plugga. Jag vill plugga. Men jag kan inte.
Jag tänker också: det gör inte så mycket, jag kan läsa imorgon före föreläsningen. Sure. Det kommer säkert hända.
Men jag kan ju alltid försöka?
Får se om jag lyckas under resten av idag med att få något gjort. Annars återkommer jag väl här och beklagar mig lite mer över hur värdelös jag är.

Ska nog ta och pressa dom sista två apelsinerna på juice, och få en C-vitaminkick. Resten lämnar jag åt ödet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0