fast forward

En del av mig vill bara trycka på "Fast Forward". Spola fram X antal år till den dagen jag står bredvid Rickard framför vårt första (and hopefully sista) hus.
Det behöver inte vara i toppskick. Heck, helst av allt skulle jag vilja vara så pass tät att vi kan bo kvar i lägenhet och köpa ett hus som kan se ut som fan invändigt, bara det har den perfekta tomten, på den perfekta platsen och är i precis rätt storlek.
Jag skulle så gärna vilja ha ett hus, som man kan riva ut allt, ALLT invändigt och bara börja om fran scratch.
Göra det precis så som man vill ha det.



Jag vill vara stamkund på Byggmax.
Jag skulle kunna stå och spackla och slipa i en hel vecka - för det skulle vara så värt det!

Det perfekta huset, för mig, är inte nyrustat och färdigt för inflytt. Visst, det vore skönt att ha det så också. Men någon gång i mitt liv så vill jag verkligen ha ett hus som projekt.
Det perfekta läget vore lite utanför stan, men inte totalt ute på vischan. Gärna med ett uthus, eller ett stort garage. Ett riktigt stort garage, med lyft och hela skiten! Så Rickard har en egen verkstad. Det vore verkligen perfekt.
Och en lagom stor tomt. Inte för liten, utan tillräckligt stor för att man inte ska känna sig skyldig över att ha en åkgräsklippare. Jag har de mest ogröna fingrar man kan tänka sig, så någon rabatt (med blommor i, inte rea) är det inte att tala om. Men något äppelträd, och ÅH! KÖRSBÄRSTRÄD!! SAKURA! <3
Ehe.. ja. Äppel-, körsbärsträd. Kanske röda vinbärsbuskar. Men inte för många. Precis lagom.
En lättskött trädgård, med bra space för en hundgård också. För jag ska ha vovve. Och han ska ha en hundgård.
Det borde alla hundar ha tycker jag.

Och själva huset. Åh, huset...
Jag vill ha träpanel. Sten, tegel eller bara slät fasad är inget för mig. Det ska vara trä.
Jag har inget alls emot att måla med jämna mellanrum, jag älskar att måla! Färgen på huset är fortfarande under diskussion. Men blått tror jag skulle vara fint. En riktigt snygg blå. Med vita knutar.
För vita knutar är ju så Sverige, jag vet, men det är fint. Gulligt.
Helst svarta takpannor också. För orange tak på blåa kåkar är inte lika fint, helt enkelt! Jag vill ha en fin entré också. Ingen helt basic trappa med räcke och ett litet tak. Det får gärna vara typ, pelare. För pelare på vintern betyder mer utrymme för ljusslingor! ;)

Inuti ska det vara ljust och luftigt, men inte bara vitt överallt. Kan funka i en katalog men inte in real life. Inte för mig. Men ljusa, neutrala färger. Och jag skulle kunna beskriva i detalj hur jag vill att varje rum ska se ut, men det tar bara för lång tid så vi skippar det.
Röd tråd är iallafall fräscht, modernt med riktigt härliga detaljer som gör det unikt och genuint hemtrevligt.

Och jag vet, att det är en riktigt stor dröm att ha - nästan omöjlig att nå. Men det skadar ju inte att försöka?
Så jag ska verkligen göra mitt bästa för att minnas detta, ha det som en morot. Så att när jag får jobb (om jag får jobb) så ska jag ge 110%, spara pengar som en dåre för att en dag kunna stå där framför mitt färdiga drömhus - och det kommer vara värt varenda tår, varenda svordom och varenda hård dags arbete som krävts för att nå dit.

Kommentarer
Postat av: Emme

aww <3 låter superduper bra kusin :)

2010-11-16 @ 21:40:12
URL: http://emmlycious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0