hachiko

http://youtu.be/FaS37E3gKOU

Min syster berättade för mig om denhär filmen i augusti. Och redan då kom tårarna.
Så jag har inte riktigt vågat se den, för jag vet hur lätt jag har för att gråta till filmer - och en sånhär film är man rent av hjärtlös om man inte blir rödgråten av!
Men kände mig modig idag, så jag laddade ner den, och tittade. Eftersom min syster berättat vad som händer så blev jag typ tårögd efter första fem minuterna, sen bara stegrades det.

Slutade med att en fjärdedels toarulle gått åt, har ett helt berg med näsdukar, och en huvudvärk gränsande till migrän för jag gråtit så mycket.
Var tvungen att pausa några gånger för att hämta andan, lugna ner mig lite innan jag kunde fortsätta kolla.

Men gud, vilken underbar film!
Och gud vilka underbara djur hundar är! Jag har vetat länge att jag ska bli hundägare, och längtar efter det så gott som varje dag.
Men det ska vara rätt läge också, både ekonomiskt och tidsmässigt. Och när de båda tillåter, ska jag ha den sötaste hunden i hela världen, älska den gränslöst för varje dag som går.
Dom är människans bästa vän.

Kommentarer
Postat av: Emme

Du började ju gråta bara av att berätta om filmen :) till och med jag börja ju xD

2010-11-21 @ 01:30:02
URL: http://emmlycious.blogg.se/
Postat av: Systeryster

Bästa fimen nåååågonsin, aiiight?! ;D

2010-11-21 @ 13:21:10
URL: http://carolinepralin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0