kasern

Jag måste ju säga, att Regementet här i finaste Falun är sämst!
Jag hade ju en dejt med kuratorn kl 8. Hade hela veckan varit inställd på att åka till skolan denna snöiga fredagsmorgon, men när jag stod och borstade tänderna så tänkte jag efter... vart i skolan isåfall?
Men vänta nu, skrev hon inte i ett mail att hon var på regementet?!
Så det var bara att gräva fram alla gamla mail i mobilen och så visar det sig att jo, hon sitter på regementet.

Jag har varit på regementet en gång sen jag flyttade hit. Jag hittar inte där.
Så när jag kört dit ställer jag mig och tittar på kartan efter Kasern 14. Det är inte en särskilt tydlig karta heller. Så jag yrade runt där i vad som kändes som en kvart, men bara kan ha varit fyra-fem minuter, och letade efter rätt hus och parkering - utan resultat. När jag precis var på väg att ge upp och åka hem igen så åkte jag förbi Kasern 6... då borde ju 14 inte vara långt borta?
Gjorde kanske världens finaste U-sväng, och körde tillbaka igen. Och längst in i ingenstans låg det. Kom bara fem minuter sent.

Själva pratet var, som jag förstått innan, inte så välbehövt. Fick mer beröm än hjälp faktiskt. För att jag var så insiktsfull och hade sån "kämparglöd" trots att jag ställts inför ett ganska stort dilemma.
Vi pratade mer om vädret än mitt (tidigare) problem.
Men det kändes skönt ändå, efteråt. Varför vet jag inte riktigt. Kanske för att en utomstående person har bekräftat att jag gjort rätt.

Nu blir det skriva av! Observationer here I come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0