long time ago

Ännu en VFU-dag, och Catherine lever! Otroligt :)
Men, jag fick vara med min bestämda klass nu, den andra F-2an på skolan, så jag är ensam VFU-elev. Min handeldare är jättetrevlig, barnen är gulliga och ja... det känns inte så jobbigt längre.
Men misstolka mig inte, jag tänker inte fortsätta på lärarprogrammet för det. Jag kommer bara inte ha ångest över att åka dit längre, vilket känns underbart! Var längesen det kändes såhär bra..

Dom hade sångstund idag, alla F-2or tillsammans. Och sjöng jullåtar, det var hur gulligt som helst! Så helt plötsligt säger Annika (min handledare) att dom ska sjunga på engelska, lite coolt att dom får göra det så tidigt.
OCH vilken låt sjunger dom inte då?
Jo.. Mary's Boy Child.
Såklart.
Jag blev fan tårögd! Den låten är så jul! Och små barn som sjunger också... jäklar vad mysigt det var!

Har dessutom suttit och antecknat observationer som en idiot, både om helklass, en elev och en händelse på rasten. Sen har jag observation av en lärare från igår. Känner mig ganska duktig, för att vara totalt omotiverad.

Men, nog om det! Jag har ju massa jobb i omlopp inne i huvudet också. Intervjun igår gick ganska bra, tror jag. Han lät då positiv iallafall. Men, ja... dom är ju tränade så. Men får besked, oavsett om det är bra eller dåligt, på måndag. Så det är skönt, snabba puckar.
Efter intervjun var jag hem till Emelie, pratade en massa med henne och Malin. Och Emelie hade fått höra att en butik i Falun söker folk som faen, så idag åkte jag dit. Men chefen satt i möte. Så jag åkte tillbaka lite senare. Men chefen satt i möte. Så jag skiter i det for now, ska nog åka dit imorgon efter mitt prat med kuratorn.
Som visserligen känns onödigt nu igen, för jag känner mig ju tryggare med VFUn och sådär nu.. men jag ska prata med henne ändå. Så jag kommer upp imorgon! Haha.

Idag blir det en lugn dag. Jag och Rickard har helg.
För han jobbar i helgen, så vi måste ha lite mysdag iallafall en dag denna vecka :) God mat, myspys och en lugn kväll helt enkelt. Lovely!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0