lost and found



Alldeles nyss var jag uppe på parkeringen med Rickard, och någa bilspekulanter.
Medans två av dem åkte iväg på en provkörning, och vi stod och pratade med den tredje, så ser vi en hund komma springande över vägen. En bil var tvungen att bromsa ganska kraftigt för den.
Hunden sprang sedan ner på parkeringen, och det syntes ingen människa i närheten så jag visslade på den, och den kom på en gång.

Han hade halsband, men inget koppel, och var väldigt lydig och snäll. Jag stod kvar på parkeringen en stund för att se om någon skulle komma och leta, men efter ugnefär fem minuter så hade det inte kommit någon.
Så jag gick ner till lägeneheten och letade på ett gammalt koppel, som vi hade till katten förut, och gick sedan ut för att fortsätta leta.
När vi gick upp till parkeringen så började han dra, så vi ökade farten lite, och när vi kom dit upp så kom en kvinna med ett litet barn i en pulka precis ner på parkeringen. Hon såg fundersam ut först, men kände sen igen hunden, och han kände igen henne - blev jätteglad och svansen gick som en elvisp.

Dom hade varit uppe i skogen och åkt pulka, och hunden brukar få gå lös och det går alltid jättebra, men helt plötsligt var han bara borta.
Så dom hade börjat gå hemåt och blivit väldigt oroliga. Jag fick tusentals tack för att jag hade tagit hand om honom, för den lilla stunden.

Så, alla dagar kan bjuda på äventyr, även när det ser ganska lugnt ut.
Ringde Rickard sen och sa att jag hittat ägaren, då blev han lite besviken.
"Jag som tänkte åka och köpa hundmat.."

Kommentarer
Postat av: Emme

Åh va sött^^ haha då kanske han är redo för en voffsing ;)

2010-11-20 @ 21:38:15
URL: http://emmlycious.blogg.se/
Postat av: mirjana

fy vad gullig!

2010-11-21 @ 02:27:01
URL: http://zajkovic.blogg.se/
Postat av: Systeryster

Hahahaha, vad gulligt! Sötrickard då, han vill verkligen ha en hund, inte sant? :)

2010-11-21 @ 12:57:49
URL: http://carolinepralin.blogg.se/
Postat av: rille

mmm

2010-11-22 @ 19:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0