Proudly presenting:

CATHERINE KAN LAGA MAT!! Hör och häpna!
Jag blev nog mest chockad själv, kanske har lite av mamma och mormors matlagningsgener ändå :)

Rätten var alltså skinksås, med färsk pasta till. Färsk pasta som många har sagt "är tusen gånger godare än vanlig pasta". HUGE overstatement! Smakade ju fan ingen skillnad alls :p Det gick fortare att koka bara. Pff!

Skinksåsen däremot, mm.. mmhm!
Så, jag tänkte göra världen en stooor tjänst och lägga ut mitt nyligen påhittade recept :)

Pasta Bojsenburg



What you need is:
(Detta räckte ganska bra till 2 pers)
Skinka, obviously - mängd: hemlig - jag räknade inte skivorna faktiskt
En lök
Två vitlöksklyftor
Skivade champinjoner - mängd: El Dorados burk (kan ju köpa lyxigare märke om man är snobb, men jag kommer inte ihåg hur många gram...)
Matlagningsgrädde - mängd: 2,5-3 dl
Kryddas efter smak, men de som jag använde var:
Paprika (krydda, ja)
Vitlökspeppar
Lite salt
Citronpeppar
Svartpeppar
Chilipeppar
Lite oregano

Pasta (typ bandspaghetti, brukar passa bäst till skinksås)

Eftersom att det är fyra olika peppar så behöver man ju inte ha så överdrivet mycket av varje, men efter egen smak är ju att rekommendera, man ska ju bli nöjd!

What you do is:
Finhacka lök, platta till vitlöksklyftorna med en kniv och hacka sedan dem fint också. Skiva skinka, öppna champinjonburk och häll av, annars blir det slaskigt. Börja med att fräsa lökarna, I SMÖR, ha i champinjoner tills.. ja.. man inte orkar vänta längre. Sen öser man i skinka, kryddar lite, ha i grädde, krydda lite mer.. tills det smakar bra!

Tog väl ungefär en 20 minuter. Så kan man ju vara en effektiv person och dra på pasta samtidigt, då kan det tillochmed gå lite fortare!

Blir MUMMA!

Kommentarer
Postat av: Anonym

MEN hallå kära lilla du!!! Du har ju kunnat laga god mat lääääääänge :D så detta inlägg är ett STORT + ;) Hihi ^^ kraaam

2010-11-02 @ 11:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0