RIKTIGT jobb!

HÄR



jobbar jag från och med måndag nästa vecka, den 29 november! :D

Fick samtalet idag när jag var hemma hos Mli, och pluggade. Skulle precis sätta oss och äta så ringde min telefon, ett nummer jag inte kände igen. Vilket var lustigt för jag hade precis sagt för någon minut sen att jag hade hoppats att chefen för städjobbet jag sökt skulle höra av sig, men icke...
Så ringer telefonen, hjärtat i halsgropen på en gång. Men det var från Elgiganten!

Chefen där sa att de sällan anställer efter bara en intervju, men jag hade fastnat, och när hon tittate igenom min ansökan igen så kändes det rätt. FAN VAD GLAD JAG BLEV!!! :D
Särskilt med tanke på hur det kändes efter intervjun, kan citera från mitt eget blogginlägg den dagen:

Däremot har jag inte den blekaste om hur det gick. Det kan ha gått kanon, det kan ha floppat totalt.
Tjänsten är som säljare för tele/dataavdelningen. Och jag svarade uppriktigt och ärligt på alla frågor, så med det i åtanke hoppas jag att jag iallafall får komma på en andra intervju.
Men jag ska inte hoppas. Rolling with the punches.

Och ju mer jag tänkte på det, desto större kändes floppen. Dessutom så sa hon "jag hör av mig nästa vecka, oavsett hur det går". Och visst, intervjun var förra måndagen - men den veckan var nog den längsta i mitt liv, och den kändes som två veckor. Därför trodde jag att det var kört hos Elgiganten, och att hon helt enkelt inte ringt och sagt att jag inte gått vidare.

Så snacka om överraskad, jag som trodde det var totalt överspelat!
Här har jag gått och hoppats på ett lite halvdant jobb, med två timmar om dagen, så helt plötsligt får jag ett riktigt jobb!
För det känns mer riktigt, mer seriöst, på Elgiganten!
Åh, jag hoppashoppashoppas att jag kommer passa som handen i handsken, fisken i vattnet, STJÄRNAN PÅ JULGRANEN - jag vill verkligen jobba där! Jag vill vara bra på det jobbet! Jag vill vara duktig säljare, trivas med arbetet, passa in med arbetskamraterna.. det vore så galet underbart.
Jag ska. Ska anstränga mig till 210%, lära mig allt jag inte kan om telefoni, data, allt som hör dit!

Så fan, vad taggad jag är till måndag! GUD VAD KUL DET KOMMER BLIIII!!! :'D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0