skumt...

Jag drömde skitkonstiga saker inatt. Först så drömde jag att jag låg i sängen, och helt plötsligt kunde jag inte andas. Det var asläskigt, så jag vaknade av att jag satt upprätt och var jättetörstig.
Drack lite vatten och somnade om.. sen blev det konstigt!

Jag drömde att min pappa hade fått ett projektjobb i USA, Olrando såklart. Så jag och mamma skulle åka och hälsa på honom (vilket är lite knepigt, dom har varit separerade sen jag var.. väldigt liten!). Så jag packade väskor - ja, flera - och vi for iväg. Bodde på ett mysigt lite motell-liknande hotell. Sen blev vi tvungna att åka hem jättefort, så vi typ lämnade hälften och for hem igen.
När vi väl var hemma så var det typ, inget som vi hade behövt skynda oss hem till.
Sen gick det typ flera veckor och jag blev mer och mer otålig för att åka tillbaka. Vi hade ju inte träffat pappa, och jag hade massa saker kvar.
Så jag gick och pratade med mamma och hon sa typ: "Men Oscar kan inte vara ensam hemma?"
- MEN MAMMA JAG HAR TYP TIO PAR SKOR DÄÄÄÄR, började jag storgrina.
Så vi åkte tillbaka.

När vi kom tillbaks till hotellet så hade såklart de inte sparat vårat rum med alla saker i. De visste inte vad vi pratade om. Det var två tjejer i receptionen som vi fick hjälp av, så såg dem i systemet att dom hade organiserat om alla rum, gett dem nya nummer och så. Så vi fick en karta och nyckel till rummet.
"Varsågod" sa en av tjejerna - PÅ SVENSKA!
Så jag blev värsta chockad och så visade det sig att det var fyra svenska tjejer som drev hotellet, skitkul!
Så alla hjälpte oss hitta våra saker, packa ner allting  och sen - för att ursäkta för allt strul så gav de oss en varsin bil!
Och inte vilken bil som helst heller, supersportig, skithäftig! Typ såhär:



Så vi blev ju överlyckliga och provkörde ett varv runt hotellet, sen pratade vi med tjejerna som tyckte att vi skulle stanna över helgen, dom kunde betala för flyget hem, och skulle bjuda på en massa roliga aktiviteter (typ Universal). Självklart ville man inte säga nej till det liksom!
Men så insåg jag, att nu i helgen ska ju jag och syster vara ensamma i Årsunda och ha myshelg! Det går ju inte, så jag fick tacka nej.

Sen när jag vaknade så var jag typ jättearg på mig själv, för jag hade ju lika gärna kunna låtit dom köpa en biljett till syster så hon kunde komma också!
Sjukt...
Men mest besviken var jag såklart över att jag inte kunde behålla bilen.. det var ju bara en dröm :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0