skyldig

Jag känner mig så totalt jätteusel för att jag missat ett seminarie och dagens föreläsning.
Visst, de senaste typ.. fem föreläsningarna såg jag inte heller, men dom kändes så totalt oväsentliga.
Nu vet jag inte ens vad det är vi ska jobba med, för jag har inte läst kurslitteraturen heller! Känner mig så dålig.
Fast jag har en bra, väldigt bra, anledning till varför jag kan lägga alla tankar på skolan åt sidan så gnager de sig ändå sakta med säkert tillbaka.

Jag vill bara inte missa så mycket att jag får problem med CSN. Eller så mycket att jag rent av blir tvungen att hoppa av i förtid, för att jag misskött mig. Så, det lutar starkt mot att sitta ner och läsa många herrans sidor i kursböckerna. Jag har trots allt betalat mycket pengar för dom, då ska dom väl användas också?

Enda problemet är, att jag inte kan fokusera alls.
Dels för att jag inte riktigt kan tänka klart på nånting nu, dels för att jag heller inte har någon aptit så är ganska disträ för jag inte ätit någon frukost än.
Men jag måste försöka.

Jag kan inte börja såhär. Hur ska jag då kunna tackla att jobba på sidan av?
Så det är bara att ta sig i kragen, och lägga ner hjärta och själ i att plugga nu medans jag faktiskt har tid. I och med nästa vecka så blir det nog en hel del mindre av den varan...
Det värsta är att jag inte kan koncentrera mig alls när Rickard är hemma. Även om han är i ett helt annat rum och jag inte ens hör honom. Bara att han är hemma gör att jag inte vill plugga och vara med honom istället.

Och han kommer hem om ungefär en timme. Så med frukost och all den tid det tar för mig att komma igång så hinner jag väl plugga i en kvart idag.
Skulle kunna gå upp tidigt som satan imorgon, bara för att få något gjort. Men jag har inte den självdisciplinen. Om så någon betalade mig pengar (vilket visserligen någon gör) för att gå upp i ottan och sitta med kursböckerna i fem-sex timmar, så skulle jag hellre sova ut och njuta av vår kriminellt sköna säng.

Kan ju ge det ett försök iallafall! Vem vet, utvecklingspsykologi kanske är så intressant att jag drunknar i boken och pluggar non-stop till samma tid imorgon?
Wish me luck...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0