some change

Ja, jag har suttit i en hel vecka och grubblat över precis samma sak, hela veckan!
Men nu är det slut med det. Idag bestämde jag mig för, efter att ha pratat lite med klasskamrater (samt även typ övertygat någon mer) att sluta på lärarprogrammet. Jag trivs på Högskolan, jag tycker kursen är kul, för det mesta, men jag tycker VFU är bullcrap och skulle hellre ha 40 graders feber än att genomlida de 10 VFU-dagar som vi har kvar på kursen.
Och jag vet, att det är jättenågra, och det går fort. När man väl är där. Men själva tanken på det, gör det så sjukt jobbigt. Alltså jag har vad, en kilometer till min VFU-skola?
Det tar typ 5-10 minuter att cykla (ja, jag cyklar sakta, det är UPPFÖRSBACKE HELA VÄGEN) men ändå känns det typ som att simma över atlanten - så jobbigt att ta sig dit. Psykologi: för att jag inte tycker det är ett dugg kul, intressant eller givande över huvud taget.

Sär skrivning be tonar i bland!

Men, jag har kollat med kursansvarig och hm.. någon mer, som också hette Göran. Och så länge jag har för avsikt att läsa klart hela kursen så ska jag gå på VFU också. Förutom den sista 10e dagen, som man ska ägna åt att planera VFUn för PG2, om sådär ett år. Men eftersom jag är long gone by then, så behöver jag inte planera. Schysst!

Istället för att fortsätta på lärarprogrammet, som jag tänkte göra iallafall året ut, så ska jag nu avbryta efter höstterminens slut, och läsa på komvux i vår. Ska läsa Fysik och Kemi A till att börja med, så kanske jag kommer in på Byggingenjör. Vilket vore lite nice, för det ska min syster också läsa! :) Hihi!
Men, jag har inte fattat något slutgiltigt beslut där ännu. Men Bygg blir det!

Jag vill bara inte sitta hela vårterminen och läsa en kurs som jag inte kommer ha någon nytta för, och dessutom sitta på CSN-lån för det heller. Då läser jag hellre två kurser som jag kan ha användning för i framtiden, även om det betyder att jag lämnar Högskolan lite tidigare än tänkt :(
Kommer sakna det. Haha!

Nu ska jag äta färsk pasta och skinksås! Yum!

Kommentarer
Postat av: Emme

jag tror det kommer gå bra kära kusin :) gör det du känner för, är ju ändå ditt val ingen annans.

2010-11-01 @ 17:29:16
URL: http://emmlycious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0